شناسهٔ خبر: 43454524 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

پسماند پزشکی ۲۸۰ مطب و درمانگاه قزوین در سایت محمدآباد بی‌خطرسازی می‌شود

قزوین - ایرنا - مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری قزوین گفت: پسماند پزشکی ۲۸۰ مطب، درمانگاه، آزمایشگاه و رادیولوژی‌های فعال این استان به صورت روزانه در سایت محمدآباد قزوین جمع‌آوری و بی‌خطرسازی می‌شود.

صاحب‌خبر -

مصطفی صالحی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: رعایت و اجرای دقیق و مستمر اصول و ضوابط بهداشتی در حوزه بی‌خطرسازی پسماندهای پزشکی از الزامات مورد تاکید استان بوده و وظیفه نظارت بر حسن انجام این کار نیز برعهده دانشگاه علوم پزشکی و سازمان نظام پزشکی قزوین گذاشته شده است.

وی با بیان اینکه تمامی مطب‌های پزشکی سطح استان تولیدکننده پسماندهای پزشکی نیستند، تاکید کرد: بیشتر مطب‌هایی که خواسته و یا ناخواسته تولیدکننده مواد عفونی پزشکی هستند در شهرهای بزرگ و مرکز استان قرار دارند که با تمهیدات صورت گرفته جهت جمع‌آوری و بی‌خطرسازی آنها، توسط دانشگاه علوم پزشکی قزوین با بخش خصوصی صورت گرفته است.

وی ادامه داد: طی نشستی که در روزهای اخیر برگزار شد، دانشگاه علوم پزشکی و سازمان نظام پزشکی قزوین مکلف شدند تا حساسیت خود را در این زمینه بیشتر کرده و ضمن بازرسی‌های دوباره در خصوص شناسایی مراکز بهداشتی تولید کننده مواد و پسماندهای پزشکی، به شرکت طرف قرارداد جهت جمع‌آوری آن اعلام کنند.

صالحی اضافه کرد: با توجه به اینکه دانشگاه علوم پزشکی قزوین به عنوان ناظر بر امر جمع آوری پسماندهای پزشکی است از این رو در صورت وجود هرگونه مشکل از سوی بخش خصوصی جمع آوری کننده پسماندها، این دانشگاه به همراه سازمان نظام پزشکی مکلف به برطرف کردن آن در اسرع وقت است.  

نظر شما