شناسهٔ خبر: 43436988 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

محمد علی الحوثی: آمریکا مستقیماً در امور یمن مداخله می‌کند

حمید محمدطاهری

رئیس شورای عالی سیاسی یمن در سخنانی گفت که اسناد منتشر شده از ایمیل‌های هیلاری کلینتون ثابت می‌کند که آمریکا به طور مستقیم در امور داخلی یمن مداخله می‌کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه المسیره، محمد علی الحوثی، عضو شورای عالی سیاسی یمن در سخنانی اظهار کرد: میان کسانی که در کنار مردم یمن ایستاده اند و کسانی که به آمریکایی‌ها و وهابیت اعتماد می‌کنند تفاوت وجود دارد.

وی در این باره گفت: ایمیل‌های هیلاری کلینتون تأییدی بر مداخله مستقیم و آشکار آمریکا در امور داخلی یمن و ادامه فعالیت‌های مزدوران است.

 الحوثی ادامه داد: مزدوران به خاطر پول و کشورهای متجاوز آمریکا، عربستان سعودی، امارات و متحدانش در یمن (با اهدافی دیگر)، کشور را نابود کردند و برای کشتن ملت یمن با هم توافق کردند و پس از آن مرتکب جنایت جنگی شدند.

وی افزود: ایمیل‌های کلینتون حقیقت مدعیان نمایندگی اسلام و مدافعان دروغین قدس را آشکار و آنها را رسوا کرد و مشخص شد که آنها تنها ابزار آمریکا برای ویران کردن کشورهای عربی و تحریف اسلام هستند.

الحوثی همچنین تأکید کرد: نامه‌نگاری‌های کلینتون تفاوت میان انقلاب مردمی متکی به اهالی قبایل یمن و جنبش‌های سر دهنده شعارهای فرقه‌گرایی با هدف ویران کردن یمن را آشکار کرد.

الحوثی در پایان از تمامی ملت یمن و شیوخ قبایل خواست که برای مقابله با حزب شیطان و پیروزی بر آمریکای متجاوز با یکدیگر متحد شوند.

انتهای پیام

نظر شما