شناسهٔ خبر: 43434901 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

تاکید قالیباف بر رسیدگی به مشکلات معیشتی مردم

رئیس مجلس بر ضرورت رسیدگی به مشکلات معیشتی مردم تاکید کرد.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،
قالیباف شامگاه یکشنبه، در نشست مشترک با رئیس کل بانک مرکزی، وزیران اقتصاد، نفت، صمت و جهاد و کشاورزی در تالار آینه مجلس، با اشاره به افزایش قیمت برخی اقلام اساسی سفره خانوار مانند مرغ و تخم مرغ و ... تصریح کرد: باید با یک مدیریت صحیح و شایسته نسبت به نحوه تخصیص ارز به کالا‌های اولویت دار اقدام و درباره ثبت سفارش کالا‌های لوکس و یا حتی غیر ضروری تجدیدنظر کرد.

رئیس مجلس افزود: در همین وضعیت فعلی می‌توانیم با اتخاذ سیاستگذاری شایسته در حوزه مالی، پولی و تجاری از این گردنه عبور کنیم، به شرط آنکه همه دست به دست هم، پای کار باشیم و مردانه برای منافع این مردم تلاش کنیم.

وی در ادامه بر ضرروت هم افزایی و هماهنگی دستگاه‌های مسئول در حوزه سیاست پولی، مالی و تجاری تاکید کرد و گفت: در وضعیت فعلی ما باید فرآیند تهاتر کالا را تسهیل و غل و زنجیر بروکراسی اداری را از پای کسب و کار‌ها و تجار و بازرگانان باز کنیم.
 
قالیباف همچنین با انتقاد شدید از نحوه حمایت از واردات کالا‌های اساسی با ارز ترجیحی تصریح کرد: همانطور که در سال ۹۷، با خاصه خرجی ارز ۴۲۰۰ تومانی کشور را دچار چالش کردیم، امروز هم با تخصیص ارز ترجیحی به نام مصرف کننده و به کام دلال، منابع این کشور را هدر می‌دهیم.

وی تاکید کرد: باید زنجیره واردات و تولید کالا‌های اساسی به درستی رهگیری و هرگونه حمایت از سمت مصرف کننده صورت گیرد.

رئیس مجلس همچنین گفت: تولید بیش از آنکه به سوبسید نیاز داشته باشد، نیاز دارد تادستگاه‌های اجرایی پایشان را از گلوی تولید بردارند.

رئیس قوه مقننه با تاکید بر نقش نظارتی مجلس، یادآور شد: به منظور پیگیری و نظارت بر جمع بندی‌های مطرح شده در این جلسه، کمیسیون‌های مجلس جلسات نظارتی خود را برگزار و این جلسه مشترک نیز هر ۱۰ روز یکبار برگزار می‌شود.

در این جلسه، اعضای دولت گزارشی از آخرین وضعیت واردات نهاده‌های کالا‌های اساسی و همچنین نحوه تامین ارز ترجیحی و نیمایی برای این کالا‌ها ارائه  و نسبت به تامین کالا‌های اساسی تا پایان سال تضمین دادند.

همچنین رئیس کل بانک مرکزی توضیحاتی درخصوص بازار ارز و دلایل افزایش قیمت ارائه و در ادامه وزیر اقتصاد نیز اظهار امیدواری کرد نسبت به تامین کسری بودجه در ۵ ماه باقیمانده، بدون بحران تلاش‌های لازم صورت پذیرد.
<div id="video-display-embed-code_322418" ><script type="text/JavaScript" src="irinn.ir/fa/news/play/embed/802749/322418?width=400&height=300"></script></div>

نظر شما