شناسهٔ خبر: 43426781 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

رایزنی های دکتر عبدالله عبدالله در تهران

دکتر عبدالله عبدالله که امروز به تهران آمده با رئیس مجلس و وزیر خارجه دیدار کرد.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،
رئیس مجلس در دیدار با رئیس شورای عالی مصالحه افغانستان، با اشاره به وابستگی مسائل دو کشور، بر آمادگی ایران برای بهبود استقلال و امنیت کشور افغانستان تاکید کرد و گفت: امیدواریم با دولت جدید افغانستان، این مسیر به خوبی طی شود تا صلح پایدار در افغانستان و بین تمامی گروه‌های آن شکل بگیرد. آقای قالیباف، بر حفظ قانون اساسی افغانستان، به عنوان ثمره‌ی مجاهدت چند دهه مردم این کشور هم، تصریح کرد و گفت: ایستادگیء دولت، قانون اساسی و لویه جرگه افغانستان بر سر اصول، موجب رقم خوردن امنیتی با ثبات در این کشور خواهد شد. رئیس مجلس همچنین با اشاره به سفر هفته‌ی گذشته اش به استان سیستان و بلوچستان، گفت: باید به موضوع بازارچه‌های مرزی و مبادلات مرزی بین دو کشور، توجه ویژه شود.

رئیس شورای عالی مصالحه ملی افغانستان هم در این دیدار، با تشکر از حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران از مردم و دولت افغانستان در مواجهه با دشواری، ناامنی و مشکلات دیگر، گفت: هماهنگی‌ها با کشور‌های دوست، همسایه و همسو می‌تواند خلاء‌های موجود را پر کند.

رئیس شورای عالی مصالحه ملی افغانستان، پیش از این، و با وزیر خارجه هم دیدار کرده بود. آقای ظریف در این دیدار، بار دیگر، بر حمایت ایران از دولت افغانستان و روند صلح به رهبری و مدیریت افغان‌ها، و توافقات شرکت کنندگان در گفتگو‌های بین الافغانی، تاکید کرد.
آقای ظریف، ضمن قدردانی از مشارکت دکتر عبدالله، در روند سیاسی و پذیرش مسئولیت شورای عالی مصالحه ملی این کشور، مشارکت طالبان را در ساختار سیاسی افغانستان، مورد حمایت ایران دانست. دکتر عبدالله عبدالله هم در این دیدار آخرین تحولات جاری در صحنه داخلی افغانستان و آخرین وضعیت مربوط به گفتگو‌های بین الافغانی را تشریح کرد.

نظر شما