شناسهٔ خبر: 43415485 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

شاخص‌های ارزیابی حوزه فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد تدوین می‌شود

سرپرست معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد از تدوین شاخص های ارزیابی خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد، فرزاد جهان‌بین سرپرست معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد در جلسه شورای فرهنگی دانشگاه آزاد  واحد اهواز گفت: شورای فرهنگی دانشگاه، کانونی برای کیفی سازی و رصد برنامه ها، عدم موازی کاری و تخصیص صحیح اعتبارات است.

وی با بیان اینکه شاخص‌های ارزیابی معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد با همکاری واحدها تدوین می شود، اظهار داشت: آمارهای توصیفی، ترکیب‌بندی فعالیت‌ها، درصد جذب اعتبارات، نظام برنامه‌ریزی، فضای فرهنگی، ساختار، میزان جذب مخاطب، اجرای برنامه‌های فرهنگی ماندگار، فعالیت‌های ابتکاری و فضای مجازی از جمله شاخص‌های ارزیابی است.

راه اندازی طرح مشاور فرهنگی تربیتی اساتید دانشگاهی

سرپرست معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد همچنین در جمع اساتید گروه‌های معارف، وصایا و اندیشه امام خمینی(ره) و دفاع مقدس دانشگاه آزاد  استان خوزستان، گفت: استاد دانشگاه، نقشی کلیدی در فرهنگ سازی و ارائه الگوهای تربیتی به دانشجویان دارد، بنابراین سرمایه گذاری و توجه خاص به استاد در زمینه های فرهنگی می تواند موجب ایجاد تحولات فرهنگی شود.

وی با اشاره به تدریس درس وصایا و اندیشه حضرت امام خمینی(ره) در دانشگاه آزاد، از ایجاد تغییراتی در نحوه دریافت و تمدید مجوز تدریس این درس خبر داد و به برگزاری دوره‌های آموزشی مستمر اشاره کرد.

کانون‌های فرهنگی دانشجویی در زمینه های مختلف افزایش می‌یابند

جهان بین در جمع اعضای کانون های فرهنگی دانشجویی و هیئت‌های فرهنگی و مذهبی دانشجویی دانشگاه آزاد استان خوزستان گفت: تمهیدات لازم برای افزایش فعالیت کانون‌های دانشجویی در زمینه‌های مختلف و به روز را در دانشگاه ایجاد کرده‌ایم.

وی با اشاره به وجود اتحادیه تشکل‌های اسلامی و سیاسی دانشگاه آزاد، خاطرنشان کرد: کانون‌های دانشجویی به منظور انسجام بخشی، ارتقای فعالیت‌های خود، استفاده از تجربیات و برنامه‌ریزی کلان می‌توانند یک شبکه ملی را راه اندازی کنند و دانشگاه نیز آمادگی حمایت از این شبکه‌ها را دارد.

فعالیت‌های دانشجویی سرمایه گذاری برای آینده است

جهان بین در دیدار با فعالان تشکل‌های دانشجویی و همچنین مسئولان نشریات دانشجویی دانشگاه آزاد خوزستان، گفت: تشکل‌ها و نشریات می‌توانند در بسترسازی فرهنگی و ایجاد شور و نشاط فرهنگی و تربیتی در دانشگاه نقش کلیدی داشته باشند. تشکل‌ها بستری برای فعالیت و رشد دانشجویان و نبض حیات دانشگاه هستند.

سرپرست معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد همچنین با بیان اینکه آیین‌نامه جدید برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی ابلاغ شده است، گفت: با توجه به شیوع بیماری کرونا، این نشست‌ها می‌توانند به صورت مجازی برگزار شوند.

دیدار جهان بین با خانواده شهید حسینی

جهان بین با خانواده شهید مدافع حرم «علی حسینی» دیدار و گفت وگو کرد.

سرپرست معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد در این دیدار ضمن ابلاغ سلام طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد به خانواده این شهید بزرگوار، به بزرگی و عظمت شهدای مدافح حرم اشاره کرد و گفت: همه ما مدیون شهدای مدافع حرم هستیم. امنیت و عزت امروز ما مدیون شهداست.

وی افزود: شهید علی حسینی علیرغم اشتغال در شرکت نفت، فداکاری و پاسداری از حریم اهل البیت(ع)، جمهوری اسلامی و ولایت فقیه را به راحتی و آسایش خود ترجیح داد و این موضوع الگویی برای جوانان کشور است.

انتهای پیام/

نظر شما