شناسهٔ خبر: 43399296 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

حمله معترضین عراقی به مقر حزب دموکرات کردستان در بغداد

معترضین خشمگین عراقی به مقر حزب دموکرات کردستان عراق در بغداد حمله کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، گروهی از عراقی‌ها در اعتراض به سخنان هوشیار زیباری علیه حشد شعبی به مقر این حزب در بغداد حمله کردند.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

شبکه‌های اجتماعی ویدیوهایی را منتشر کردند که در آن عده‌ای از معترضین با حمله به مقر این حزب، پرچم حشد شعبی را بر فراز مقر ساختمان این حزب در بغداد برافراشتند.

بر اساس تصاویر منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی خبرها همچنین حاکی از آتش گرفتن دفتر حزب دموکرات در بغداد توسط معترضین عراقی دارد.

هوشیار زیباری وزیر اقتصاد و دارایی اسبق عراق در یک گفتگوی تلویزیونی ادعا کرده بود: دلیل حمله به اربیل این است که این گروهها این منطقه را به آمریکا نزدیک می‌بینند و بغداد و اربیل را همانگونه که گروه تروریستی داعش آن را مورد حمله قرار دادند، هدف گرفتند.

زیباری همچنین مدعی شده بود: برخی گروهها مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق را به مرد شماره یک آمریکا در عراق متهم کرده‌اند و این اتهام را آشکارا اعلام می‌کنند و رویارویی با این گروهها به جبهه مردمی که عملا وجود دارد، نیازمند است.

اظهارات هوشیاری زیباری وزیر خارجه پیشین عراق علیه حشد شعبی درگیری  لفظی در پارلمان عراق بین اعضای حزب دموکرات کردستان و ائتلاف الفتح را به دنبال داشت و جلسات مجلس را تا اطلاع ثانوی تعطیل کرد.

«حسن الکعبی» معاون اول رئیس پارلمان از هوشیار زیباری خواسته بود به دلیل اظهارات توهین آمیز علیه حشد شعبی عذرخواهی کند.

«فالح الخزعلی» معاون رئیس فراکسیون "السند الوطنی" اظهارات زیباری علیه حشد شعبی را بیانگر خواست و اراده داعش دانست که به دلیل رشادت‌های حشد شعبی شکست خورد.

انتهای پیام/                                                                                   

 

 

نظر شما