شناسهٔ خبر: 43395655 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

پیشنهاد یحیی آل‌اسحاق برای مقابله با تحریم‌ها/ نظام تهاتری فعال شود

رییس سابق اتاق بازرگانی تهران معتقد است: یکی از کارهای خیلی خوبی که در شرایط تشدید تحریم‌ها می‌شود انجام داد، تقویت سیستم تهاتری است و با خیلی از کشورها می‌توانیم این سیستم را دنبال کنیم.

صاحب‌خبر -

یحیی آل‌اسحاق در گفت‌وگو با خبرگزاری خبرآنلاین در پاسخ به این پرسش که شما معتقدید که دولت برای مقابله با تحریم‌ها باید طرح و برنامه داشته باشد. در این شرایط چه سناریوهایی باید پیش روی دولت برای به حداقل رساندن اثر تحریم‌ها وجود داشته باشد، اظهار داشت: در طول ۴۰ سال گذشته که ما با تحریم‌ها مواجه بوده‌ایم، راه‌های مختلفی را رفته‌ایم و روش‌های گوناگونی را دنبال کرده‌ایم.

وی افزود: یکی از این روش‌ها، نظام تهاتر است. ما در شرایط جنگ و شرایط بعد از جنگ و تحریم، از نظام تهاتری به خوبی استفاده کردیم و کلی از نیازهای کشور را با سیستم تهاتری حل و فصل کردیم، زیرا هم صادرکننده و هم واردکننده، منافعشان در یک کار دوجانبه است و اهرمی که در سیستم دوجانبه در اختیار آنها است مثل دلار یا پول یا نظام بانکی، دیگر نیازی نیست.

آل‌اسحاق تصریح کرد: در سیستم تهاتری، ما کالا می‌دهیم و کالا می‌گیریم. این نظام، یک سیستم و مدیریتی می‌خواهد که سابقه‌اش هم در بانک مرکزی وجود دارد و هم در کشور اجرا شده است.

وی تاکید کرد: بر این اساس، یکی از کارهای خیلی خوبی که می‌شود انجام داد، تقویت سیستم تهاتری است که امکان‌پذیر است و با خیلی از کشورها می‌توانیم این سیستم را دنبال کنیم.

مشروح اظهارات یحیی آل‌اسحاق درباره تاثیر تحریم‌ها روی اقتصاد ایران را (اینجا) بخوانید.

223225

نظر شما