شناسهٔ خبر: 4338776 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

یکی از رهبران جریان دموکراتیک مصر در گفت‌وگو با فارس:

آمریکا خواهان تبدیل درگیری سیاسی به مذهبی در یمن و منطقه است

یکی از رهبران جریان دموکراتیک مصر تاکید کرد که آمریکا خواهان تبدیل درگیری‌های سیاسی در یمن به منازعات مذهبی در این کشور و منطقه است.

صاحب‌خبر -

«جرج اسحاق»، یکی از رهبران جریان دموکراتیک مصر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در قاهره تاکید کرد که نقشه‌ای بزرگ برای اشاعه هرج و مرج خلاق از طریق تبدیل منازعات سیاسی به مذهبی در منطقه کشیده شده که آمریکا در آن نقش اصلی را بازی می‌کند.

اسحاق افزود: دخالت نظامی در یمن امری مردود و غیر قابل قبول است و مصر نیز باید هرچه سریع‌تر از تصمیم خود مبنی بر شرکت در این جنگ تجدید نظر کند.

وی ادامه داد: آمریکا بواسطه تروریسم در عراق و سوریه تلاش نگاه جهانیان را از مبارزه با «اسرائیل» منحرف کند، پس از آن بود که شاهد ظهور نوع جدیدی از جنگ‌های مذهبی بودیم که در تقابل سنی و شیعه نمود پیدا کرد.

اسحاق با بیان اینکه جنگ بین شیعه و سنی منافع رژیم صهیونیستی و آمریکا را تامین و سریال هرج و مرج خلاق را به منطقه باز می‌گرداند، از عربستان و کشورهای ائتلاف کننده با آن خواست بدنبال راه حل‌های سیاسی برای بحران‌های منطقه‌ای از جمله در یمن و سوریه و عراق باشند.

وی رویارویی نظامی و دخالت زمینی در یمن را فاجعه‌ای برای تمام منطقه دانست و مشارکت مصر در این جنگ خطری بزرگ برای این کشور در این برهه زمانی است.

انتهای پیام/ز

 

نظر شما