شناسهٔ خبر: 43228385 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

دوره داشتن نامزد نیابتی برای اصلاح‌طلبان به پایان رسیده / دموکرات‌ها هم با فشار نظرات خود را اعمال می‌کنند

حسن میردامادی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: باتوجه به تجربیات ادوار گذشته به نظرم دوره داشتن نامزد نیابتی برای اصلاح‌طلبان به پایان رسیده و نمی‌توان مردم را با چنین گزینه‌ای پای صندوق رای آورد.

صاحب‌خبر -

محسن میردامادی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب و معاون سیاسی حزب اتحاد ملت گفتگویی با روزنامه اعتماد انجام داده است که بخش‌هایی از این گفتگو در ادامه از نظرتان می‌گذرد.

- حسن روحانی نمره قبولی در دوره اول کسب کرد....همین نمره  قبولی نیز باعث حمایت اصلاح‌طلبان در دور دوم از روحانی شد اما در این دوره شاهد برآورده کردن انتظارات  از سوی رییس‌جمهور نبودیم.

- باتوجه به تجربیات ادوار گذشته به نظرم دوره داشتن نامزد نیابتی برای اصلاح‌طلبان به پایان رسیده و نمی‌توان مردم را با چنین گزینه‌ای پای صندوق رای آورد.

- در این میان ترجیح نیز باید بر این باشد که این افراد از میان چهره‌های جدید باشند چراکه شاید اکثر نامزدهای تکراری، جذابیت و مقبولیت چندانی هم در جامعه نداشته باشند.

- اصلاح‌طلبان باید به جای معرفی یک نفر یک تیم را به افکار عمومی معرفی کنند. در حقیقت فردی به عنوان نامزد و تیمی مثلا10 نفره که در صورت انتخاب، عناصر اصلی دولت جدید را تشکیل خواهند داد به عنوان نمونه جایگاه‌هایی نظیر معاون اول، رییس سازمان برنامه و بودجه و موارد دیگری از این نوع باید در این تیم به مردم معرفی شوند.

- در صورت انتخاب بایدن در انتخابات آمریکا هم با وجود اینکه رویکرد او متفاوت از ترامپ بوده و تاکنون در مورد برجام، نظر بر بازگشت به این توافق اعلام کرده این تصور که همه مسائل ما با امریکا حل خواهد شد، تصور واقع‌بینانه‌ای نیست.

- دموکرات‌ها هم در مورد مسائلی نظیر سیاست منطقه‌ای تهران، برنامه‌های موشکی و حقوق بشر با ایران مشکل داشته و برخلاف ترامپ امکان اجماع‌سازی هم دارند.

- خیلی بعید به نظر می‌رسد که بایدن در صورت انتخاب فورا همه محدودیت‌های اعمال شده را برطرف کند و شرایط به ماقبل ترامپ برگردد. آنها (دموکرات‌ها) هم به هر حال به دنبال این هستند که نقطه ‌نظرات خود را اعمال کرده و از فشارهای موجود استفاده کنند.

انتهای پیام/

نظر شما