شناسهٔ خبر: 4320636 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

به دلیل فساد مالی؛

سناتور حامی تحریم ایران دادگاهی شد

تهران- ایرنا-«رابرت منندز» سناتور دمکرات آمریکایی حامی تحریم های ایران که به دلیل فساد مالی از مقام خود در کمیته روابط خارجی سنای آمریکا کناره گیری کرده بود به اتهام فساد مالی نیز تحت تعقیب قضایی قرار گرفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد: «رابرت منندز» سناتور دموکرات از ایالت نیوجرسی که به اتهام فساد مالی تحت تعقیب قانونی قرار گرفته، از مقام خود در کمیته روابط خارجی سنای آمریکا کناره گیری کرده است.

همچنین منابع دیگر به این خبرگزاری گفته اند که کناره گیری منندز از کمیته روابط خارجی موقتی است.

پیشتر رسانه ها گزارش داده بودند که وزارت دادگستری آمریکا در حال بررسی ایراد اتهام سوءاستفاده از سمت نمایندگی به سناتور دمکرات، رابرت منندز است.

منندز از طراحان لایحه ای بود که بر اساس آن هرگونه توافق هسته ای با جمهوری اسلامی ایران باید پیش از اجرایی شدن برای بازنگری تسلیم کنگره آمریکا شود.

به گزارش وال استریت ‍‍ژورنال رابرت منندز که نماینده مردم نیوجرسی در سنای امریکاست روز اول اوریل(12فروردین) مقابل یک هیئت منصفه در دادگاهی قرار گرفت که او را به 14 اتهام از جمله فساد مالی ، رشوه گیری ، پیشبرد منافع شخصی، تقلب، و سوءاستفاده از جایگاه سیاسی متهم کردند.

لایحه پشنهادی که توسط «کرک» سناتور جمهوری خواه و منندز به مجلس نمایندگان آمریکا ارائه شده است به کنگره مهلتی 60 روز می دهد تا توافق با ایران را قبول یا رد کند.

این لایحه همچنین برنامه ای برای افزایش تحریم ها علیه ایران دارد.

اوباما بارها گفته است که اگر مجلس نمایندگان آمریکا لایحه «کرک-منندز» را تصویب کند آن را وتو خواهد کرد.

دستگیری این سناتور آمریکایی مرتبط با تحقیق مشترک پلیس فدرال آمریکا (اف بی ای) و وزارت دادگستری است که دو سال به طول انجامیده است.

منندز قرار است ساعت هفت بعد از ظهر به وقت نیوآرک در ایالت نیوجرسی در مورد اتهام ها کنفرانسی خبری برگزار کند.

مانند بسیاری دیگر از متهمان که در پرونده آنها «خطرفرار» مطرح نیست منندز بازداشت نخواهد شد.

ایرانم**1953** 3404

نظر شما