شناسهٔ خبر: 43189894 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

چرا سکه بهار آزادی کانال عوض کرد؟

در حالی که قیمت سکه تمام بهار آزادی تا مرز ۱۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان عقب نشسته بود، امروز با رشدی قابل توجه مواجه شد به طوری که بار دیگر سکه کانال عوض کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، بهای هر قطعه سکه تمام بهار آزادی در زمان پایان فعالیت بازار تهران به ۱۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان رسید که در قیاس با دیروز افزایشی بیش از ۷۰۰ هزار تومان را نشان می‌دهد . افزایش قیمت سکه در حالی اتفاقا افتاد که معامله‌گران انتظار کاهش بیشتر قیمت‌ها در بازار را می‌کشیدند و تقاضا برای خرید سکه در روز گذشته به حداقل رسیده بود . 

 بارقه هایی از افزایش عرضه و تمایل نوسان گیران به فروش سکه نیز در بازار دیده می‌شد امروز اما دو اتفاق همزمان زمینه را برای تغییر وضعیت مهیا کرد. از یک سو افزایش ۱۵ دلار و ۲۲ سنتی هر اونس طلا در بازارهای جهانی زمینه را برای رشد قیمت در بازار ایران مهیا کرد و از سوی دیگر بازگشت ارز به کانال ۲۸ هزار تومان نیز در این رشد موثر افتاد . 

 قیمت هر اونس طلا در بازارهای جهانی بار دیگر وارد کانال ۱۹۰۰ دلار شد و هر اونس طلا امروز به قیمت ۱۹۱۳ دلار معامله شد. 

 برخی فعالان اباز اخبار ضد و نقیض درباره سلامتی ترامپ را عامل رشد بهای طلا به عنوات محلی برای سرمایه گذاری امن و سنتی می دانند و برخی دیگر نیز معتقدند تاثیر کرونا بر بازار طلا همچنان مشهود است . قیمت دلار نیز امروز رشدی نزدیک به ۱۲۰۰ تومان را در صرافی های بانکی تجربه کرد . فعالان بازار دیروز نیز نوسان قیمت ارز را در محدوده هزار تومان پیش بینی کرده بودند . 

 تحت تاثیر این اتفاقات بهای هر قطعه سکه تمام بهار ازادی طرح قدیم نیز با رشد ۶۰۰ هزار تومانی به ۱۳ میلیون و پانصد هزار تومان  قیمت هر قطعه نیم سکه با رشد ۳۲۰ هزار تومانی به ۷میلیون و نهصد هزار تومان رسید. قیمت ربع سکه نیز با افزایش ۲۲۰ هزار تومانی به ۵ میلیون صد زهار تومان افزایش یافت . سکه گرمی نیز با افزایش ۲۵۰ هزار تومانی قیمت به نرخ ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان مخعامله شد . کمبود سکه رد قطعا ریز در افزایش بیش از پیش قیمت ها موثر بود. 

۲۲۳۲۲۳

نظر شما