شناسهٔ خبر: 43152825 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

در جهت اعتلای جایگاه یادگیری الکترونیکی؛

دانشگاه علوم پزشکی مجازی به طرح‌های توسعه‌ای آموزش مجازی گرنت پژوهشی اعطا می‌کند

دانشگاه علوم پزشکی مجازی در راستای تحقق اهداف عالی برنامه توسعه آموزش مجازی و اعتلای جایگاه یادگیری الکترونیکی در آموزش عالی سلامت، به دانشگاه‌های علوم پزشکی گرانت پژوهشی اعطا می‌کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، فراخوان دوم دانشگاه علوم پزشکی مجازی به منظور اعطای گرنت به پروژه‌ها و طرح‌های توسعه‌ای آموزش مجازی در پاییز ۹۹ منتشر شد.

پژوهشگران می‌توانند طرح‌های پژوهشی مرتبط با اولویت‌ها و محور‌های تعیین شده را در بازه زمانی اول مهر تا ۳ آذر ۱۳۹۹ در سامانه پژوهشیار دانشگاه علوم پزشکی مجازی ثبت کنند تا پس از بررسی و تایید مورد حمایت مالی قرار گیرند.

گرنت نوع اول به دانشجویان، کارشناسان دانشگاه‌های علوم پزشکی و اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های علوم پزشکی تا سقف ۱۰ میلیون تومان، گرنت نوع دوم به اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های علوم پزشکی با سابقه فعالیت در حوزه آموزش الکترونیکی، اعضای کمیته آموزش مجازی دانشگاه‌ها و کارشناسان شاغل و خبره در حوزه آموزش الکترونیکی تا سقف ۳۰ میلیون تومان اعطا می‌شود.

گرنت نوع سوم به اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های علوم پزشکی با سابقه فعالیت در حوزه آموزش الکترونیکی، اعضای کمیته آموزش مجازی دانشگاه‌ها و مدیران مراکز و واحد‌های آموزش الکترونیکی تا سقف ۵۰ میلیون تومان داده می‌شود.

ثبت طرح در سامانه پژوهشیار دانشگاه علوم پزشکی مجازی، انجام داوری علمی طرح، بررسی و تایید نهایی در شورای آموزشی - پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی مجازی و عقد قرارداد از جمله مراحل ثبت گرنت است.

از جمله محور‌های گرنت می‌توان به «مجازی سازی برنامه‌های آموزشی اعم از برنامه‌های منجر به مدرک و یا سایر دوره‌های کوتاه مدت»، «طراحی و توسعه‌ی شبکه‌های اجتماعی برخط مرتبط با آموزش و یادگیری مجازی»، «مطالعه و شناسایی ملاک‌های اندازه گیری کیفیت آموزش مجازی» و «به کارگیری و ارزشیابی روش‌های هوشمند به منظور مدیریت داده‌های سلامت (طراحی ابزار‌های آموزشی مبتنی بر وب و یادگیری با تلفن همراه)» اشاره کرد.

«بررسی و استفاده از منابع آموزشی باز (OER) در آموزش علوم پزشکی مجازی»، «طراحی، اجرا و ارزشیابی دوره‌های همگانی آموزش آزاد درون خطی (MOOCs)»، «طراحی، اجرا و ارزشیابی برنامه‌های کامپیوتری آموزشی (OCW)»، «طراحی، اجرا و ارزشیابی شبیه ساز‌های دیجیتال در آموزش علوم پزشکی»، «بازی وار سازی (Gamification) رایانه‌ای در آموزش علوم پزشکی» و «طراحی و تدوین مطالعات مبتنی بر واقعیت مجازی (VR) و واقعیت افزوده (AR) در آموزش علوم پزشکی مجازی» از دیگر محور‌های گرنت است.

«طراحی و توسعه‌ی آموزش‌های مجازی در محیط‌های بین المللی»، «طراحی نظام جامع مدیریت دانش در مراکز آموزش پزشکی مجازی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور»، «تدوین روش‌های ارتقای دسترسی به آموزش پزشکی مجازی با استفاده از طراحی و ایجاد روش‌ها و ابزار‌های جدید آموزشی»، «بررسی و ارائه راهکار جهت حل مسائل مربوط به ارائه پایدار آموزش پزشکی مجازی در مناطق در حال توسعه‌ی کشور» از جمله محور‌های این گرنت است.

همچنین «طراحی و تدوین گرایشات جدید فناوری‌های آموزشی برای آموزش علوم پزشکی مجازی»، «طراحی و تدوین چهارچوب‌های نظری به منظور تببین الزامات آموزش مجازی و یادگیری الکترونیکی» و «طراحی مطالعات مرتبط با سیاستگذاری، تبیین و پیاده سازی اصول اخلاق در آموزش مجازی و یادگیری الکترونیکی در دانشگاه‌های علوم پزشکی» از دیگر محور‌های این فراخوان محسوب می‌شود.

نظر شما