شناسهٔ خبر: 43084388 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

پروژه شهید صیدی اراک فردا افتتاح می‌شود/ بازدید 3 نفر از اعضای شورای شهر اراک از پروژه

پروژه شهید صیدی اراک پس از سال‌ها کلنگ‌زنی فردا با حضور سعید محمد فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، در آستانه افتتاح و بهره برداری از پروژه شهید صیدی اراک سه تن از اعضای شورای اسلامی شهر اراک از این پروژه بازدید کردند.

علیرضا مرادی، جعفرعلی محصولی و آجرلو سه نفر از اعضای اصولگرای شورای اسلامی شهر اراک صبح امروز با حضور در پل شهید صیدی از این طرح بازدید کردند.

تقاطع شهید صیدی که به عنوان یکی از مهم‌ترین تقاطع‌های اراک مطرح است، از پل محیط زیست آغاز و پس از گذر از جاده فراهان به آرامستان اراک ختم می‌شود.

این پروژه به همت قرارگاه خاتم‌الانبیا احداث و قرار است فردا با حضور سعید محمد فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم و محمدباقر نوبخت معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور به بهره‌برداری برسد.

با افتتاح این تقاطع  وسائط نقلیه عبوری دسترسی بهتر و ایمن‌تری به مرکز شهر پیدا خواهند کرد.

 برای ساخت این تقاطع غیرهمسطح که در مساحتی به وسعت 18 هکتار و به طول 2820 متر در کریدور اصلی جنوب به شمال شهر اراک بر روی کمربندی شمالی احداث شده، ۷۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

این پروژه از 3 دستگاه پل، 52 پایه، 5 عدد کوله و 5 عدد رمپ تشکیل شده است، سیستم سازه این پل عرشه فولادی و بتنی است که سرعت اجرا، دوام بالا، صرفه اقتصادی، ایمنی بیشتر و نصب آسان‌تر تأسیسات از مزایای این سیستم است.

عضو شورای اسلامی شهر اراک در این بازدید گفت: عملیات احداث پروژه شهید صیدی از 10 سال قبل توسط شرکت آبادراهان آغاز شد، اما به دلیل برخی مسائل پیمانکار از ادامه کار منصرف و طرح را نیمه کاره رها کرد.

علیرضا مرادی افزود: با توجه به طولانی شدن روند ساخت این طرح و نارضایتی‌های مردمی از آبان ماه سال گذشته شهرداری اراک دستور تکمیل و ساخت این پروژه را به صورت شفاهی به قرارگاه سازندگی واگذار کرد، اما چون تزریق اعتباری صورت نمی‌گرفت و به صورت قرارداد نبود، قرارگاه امکان فعالیت جدی را نداشت ولی تیرماه امسال با مصوبه شورای اسلامی شهر اراک و الحاق 25 درصد قراردادفعلی و تعیین ردیف بودجه عملا کار توسط قرارگاه آغاز شد و ظرف مدت کوتاهی قرارگاه توانست طرح را به اتمام برساند.

دیگر عضو شورای اسلامی شهر اراک نیز گفت: قرارگاه خاتم ثابت کرد توانایی اجرای سریع طرح‌های عمرانی را در کوتاه‌ترین زمان ممکن دارد که باید از این ظرفیت به درستی استفاده کرد.

جعفرعلی محصولی افزود: با سپردن طرح‌های بزرگ شهری به قرارگاه می‌توان به عمران شهری سرعت بخشید و چهره شهر اراک را دچار تحول کرد.

 با سپردن طرح‌های بزرگ شهری به قرارگاه می‌توان به عمران شهری سرعت بخشید و چهره شهر اراک را دچار تحول کرد

وی بیان داشت: در شرایط حال حاضر کشور که با مشکلات اقتصادی فراوانی مواجه هستیم، طولانی شدن طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی موجب حیف و میل بیت‌المال می‌شود، لذا باید در سپردن طرح‌های بزرگ شهری به پیمانکاران قوی ازجمله قرارگاه خاتم که توانسته به خوبی ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های خود را به اثبات برساند، از تعلل دوری جست.

دیگر عضو شورای اسلامی شهر اراک نیز بیان داشت: افتتاح این پروژه می‌تواند بخش زیادی از مشکلات شهر اراک را برطرف کرده و چهره شهر را دگرگون کند.

حامد‌ آجرلو افزود: با مصوبه شورای شهر اراک طرح‌های عمرانی جدیدی به قرارگاه سپرده شده که امیدواریم با همکاری شهرداری و شورای شهر اراک شاهد روان شدن امور برای اجرای هرچه بهتر وسریع‌تر این طرح‌ها باشیم.

سرپرست کارگاه پروژه شهید صیدی نیز گفت: قرارگاه خاتم از تیرماه امسال این پروژه را با مصوبه شورای شهر تحویل گرفته و ظرف مدت چهارماه با سه شیفت کاری به اتمام رساند.

محسن کاری افزود: این طرح در حالی که 70 درصد پیشرفت فیزیکی داشت به قرارگاه واگذار شد که با جدیت و تلاش نیروهای سازندگی در کم‌ترین زمان و با بهترین حالت ممکن تکمیل و آماده افتتاح شد.

انتهای پیام/ 

 

 

نظر شما