شناسهٔ خبر: 4307259 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

اسکان یک میلیون و 130 هزار مسافر نوروزی در قم

قم- ایرنا - رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم از اسکان بیش از یک میلیون و 130 هزار و 698 نفر در مراکز و اماکن مختلف اقامتی این استان از تاریخ 27 اسفند تا یازدهم فروردین خبر داد.

صاحب‌خبر -

عیسی رضایی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا، اظهار داشت: این تعداد در مکان های مختلفی همچون هتل ها، هتل آپارتمان ها، مهمانپذیرها، خانه مسافرها، مدارس، بوستان ها، حاشیه بلوارها، کمپ ها، حسینیه ها، امامزاده ها، سالن های ورزشی، مهمانسرای اداره ها و خوابگاه ها اسکان داده شدند.

وی همچنین با بیان اینکه طی این مدت در حدود 85 هزار نفر در مراکز اقامتی رسمی مانند هتل ها، هتل آپارتمان ها و مهمانسراها اسکان پیدا کردند، افزود: از 27 اسفند تا پنجم فروردین تمام ظرفیت این مراکز به صورت کامل پر شده است، ولی از این تاریخ به غیر از شبهای چهارشنبه و جمعه حداکثر جمعیت اسکان یافته در این مراکز از 80 درصد تجاوز پیدا نکرده است.

این مسوول همچنین با اشاره به آمارگیری انجام شده از 8 مرکز تاریخی و فرهنگی استان، تصریح کرد: از 27 اسفند تاکنون بیش از 67 هزار و 867 نفر از مراکزی همچون بیت حضرت امام (ره)، گنجینه آثار مراجع، تیمچه بزرگ بازار، موزه زند، مقابر باغ گنبد سبز، خانه تاریخی ملاصدرا در بخش کهک، مسجد جامع و تپه قلی درویش بازدید به عمل آورده اند.

رضایی تصریح کرد: تیمچه بازار با 37 هزار و 378 نفر و همچنین بیت امام و گنجینه آثار مراجع به ترتیب با 8 هزار و 366 و 6 هزار و 375 نفر رتبه های اول تا سوم بازدید کنندگان را به خود اختصاص داده اند.

وی با اشاره به استقبال خوب زایران از بقاع امامزادگان استان، تصریح کرد: بدون شک بقاع امامزادگان قم نیز جز مراکز گردشگری این استان به شمار می روند، ولی

از آنجایی که بیشتر هدف زایران از مراجعه به امامزادگان زیارت این بقاع متبرکه بوده است، آمار این بازدیدها جزء آمار رسمی بازدیدکنندگان از مراکز گردشگری استان محسوب نمی شود.

وی با اشاره به 233 مورد بازرسی های مشترک انجام شده از مراکز اقامتی قم با همکاری اداره های اماکن عمومی و تعزیرات، مرکز بهداشت و سازمان صنعت معدن و تجارت استان، تصریح کرد: در نتیجه این بازدیدها 25 مرکز به خاطر ارایه خدمات خوب تشویق شده و 170 مورد نیز به خاطر دارا بودن نقص مانند نداشتن سرویس بهداشتی و یا نمازخانه مناسب تذکر شفاهی گرفتند.

رضایی با بیان اینکه هر کدام از مراکز اقامتی که برای بار دوم تذکر کتبی دریافت کنند، پلمپ خواهند شد، افزود: 24 مورد نیز اخطار کتبی داده شد، و برای یک مورد دستور پلمپ صادر، و به پنج مورد از شکایت های زایران نیز رسیدگی شد.ک/3

7403/ 6133/

نظر شما