شناسهٔ خبر: 43035477 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

«دوشنبه» میزبان نمایندگان علم، ادب و فرهنگ تاجیکستان و ازبکستان

به میزبانی تاجیکستان در شهر دوشنبه میزگردی با حضور نمایندگان علم، ادب و فرهنگ تاجیکستان و ازبکستان تحت عنوان «دوستی باشد مرام جاودان» برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، در محل کتابخانه ملی تاجیکستان میزگردی با شرکت مقامات فرهنگ و نمایندگان علم، ادب و فرهنگ این کشور و ازبکستان برگزار شد.

«زلفیه دولت زاده» وزیر فرهنگ تاجیکستان در ابتدای این همایش روند تحکیم همکاری خوب و سودمند، دوستی و برادری و حسن همجواری بین این کشور و ازبکستان را به تلاش و ابتکارات روسای جمهور دو کشور مرتبط دانست.

وی تاریخ مردم تاجیک و ازبک را تا اندازه‌ای به هم نزدیک عنوان کرد و افزود: همه ساله اهالی خلاق تاجیکستان و ازبکستان در رویدادهای فرهنگی یکدیگر شرکت و در توسعه فرهنگ دو کشور سهم ایفا می‌کنند.

دولت زاده تصریح کرد: در شرایط دشوار همه گیری کرونا، مردم قبل از همه، به فرهنگ نیاز دارند، زیرا فرهنگ به آنها امکان می‌دهد با روحیه بالا و اراده قوی با اوضاع بحرانی مبارزه کنند.

«آزادبیک نظربیک اف» وزیر فرهنگ ازبکستان به نوبه خود با اشاره نزدیکی مردم دو کشور از لحاظ هنر، رسم و آیین گفت: توسعه روابط مثمر ثمر بین تاجیکستان و ازبکستان در شرایط جامعه مدرن صفحه جدیدی را در روابط چندوجی بین دو کشور گشوده است.

در جریان این همایش نمایندگان طرفین در مورد توسعه همکاری‌های علمی و فرهنگی تبادل نظر و بر نقش سیاستی که از سوی سران دو کشور در تقویت این همکاری دنبال می‌شود، تاکید کردند.

گفتنی است که روز 14 سپتامبر در محل کتابخانه ملی تاجیکستان کنفرانسی تحت عنوان «سهم سران تاجیکستان و ازبکستان در تحکیم دوستی، حسن همسایگی خوب و اعتماد، افتتاح صفحه جدید در مناسبات مشارکت استراتژیک تاجیک و ازبک» برگزار شده بود که در جریان آن علما تاجیک و ازبک وضعیت کنونی و چشم انداز روابط سیاسی، توسعه روابط اقتصادی، علمی و فناوی و فرهنگی بین دو کشور را بررسی کردند.

انتهای پیام/ح

نظر شما