شناسهٔ خبر: 43003589 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آفتاب | لینک خبر

احتمال برد "جو بایدن" در انتخاب پیش‌روی ریاست جمهوری امریکا بالا است

دونالد ترامپ، نخستین رئیس‌جمهور یک‌دوره‌ای آمریکا خواهد بود؟

شواهد تاریخی نشان می‌دهند دو عامل بحران‌ها و معضلات اقتصادی و اختلافات حزبی عوامل اصلی یک دوره‌ای شدن برخی از روسای جمهوری امریکا بوده‌اند.

صاحب‌خبر -
آفتاب‌‌نیوز :

سرویس بین الملل- نطرسنجی‌ها نشان می‌دهند که احتمال برد "جو بایدن" نامزد دموکرات‌ها در انتخاب پیش روی ریاست جمهوری امریکا بالا است. اگر ترامپ از ادامه دوره ریاست جمهوری بازماند آیا اولین رئیس جمهوری یک دوره‌ای آمریکا خواهد بود؟ بدون شک ترامپ در صورت باخت در انتخابات اولین رئیس جمهوری یک دوره‌ای آمریکا نخواهد بود.

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ پیش از ترامپ، این افراد روسای جمهوری یک‌دوره‌ای آمریکا بودند: جان آدامز (۱۷۹۷ - ۱۸۰۱) دومین رئیس‌جمهوری امریکا که دچار اختلاف نظر حزبی با سیاستمداران برای برقراری صلح میان امریکا با نیرو‌های فرانسوی شده بود، جان کوئینسی ادامز (۱۸۲۵-۱۸۲۹) که منتقدان‌اش او را به فساد، اختلاس و سوءاستفاده از اموال عمومی متهم کردند، مارتین ون بیورن از حزب دموکرات (۱۸۳۷-۱۸۴۱) که با سیاست‌هایی که در پیش گرفت به بحران اقتصادی دامن زد و صد‌ها بانک ورشکست شدند، بنجامین هریسون (۱۸۸۹-۱۸۹۳) بیست و سومین رئیس‌جمهوری امریکا از حزب جمهوری‌خواه که اگرچه به تجهیز نیروی دریایی امریکا کمک کرد، اما بعضی از طرح‌های او مثل تخصیص بودجه فدرال برای برنامه‌های آموزشی با شکست مواجه شد، ویلیام هووارد تفت (۱۹۰۹-۱۹۱۳) بیست و هفتمین رئیس جمهوری امریکا از حزب جمهوری‌خواه که دست پرورده روزولت بود توانست در انتخابات ۱۹۰۸ رقیب دموکرات خود که سه دور شکست در برابر جمهوری‌خواهان را تجربه کرده بود مغلوب کند.

ترامپ نخستین رییس‌جمهور یک دوره‌ای آمریکا خواهد بود؟

علیرغم پایبندی تفت به سیاست‌های روزولت، او از حمایت جناح ترقی خواهان در حزب اش محروم شد. این وضعیت زمینه تردید‌های او را در تصمیم‌گیری هایش فراهم آورد و موجب شکست‌اش در رقابت‌های انتخاباتی سال ۱۹۱۲ شد، هربرت هوور (۱۹۲۹-۱۹۳۳) سی و یکمین رئیس‌جمهور از حزب جمهوری‌خواه که علت شکست‌اش در برابر روزولت نامزد دموکرات‌ها بحران اقتصادی بود، جیمی کارتر (۱۹۷۷-۱۹۸۱) از حزب دموکرات و سی و نهمین رئیس‌جمهوری امریکا که دلیل اصلی شکست‌اش انتقادات حزبی از وی به دلیل انفعال و عدم واکنش درست در قبال ایران به سبب تسخیر سفارت امریکا در تهران توسط دانشجویان انقلابی بود، جورج هربرت واکر بوش (۱۹۸۹-۱۹۹۳) از حزب جمهوری‌خواه و چهل و سومین رییس جمهوری امریکا که به دلیل مشکلات اقتصادی امریکا از "بیل کلینتون" نامزد دموکرات‌ها شکست خورد.

در نتیجه، شواهد تاریخی نشان می‌دهند دو عامل بحران‌ها و معضلات اقتصادی و اختلافات حزبی عوامل اصلی یک دوره‌ای شدن برخی از روسای جمهوری امریکا بوده‌اند.

ترامپ نخستین رییس‌جمهور یک دوره‌ای آمریکا خواهد بود؟

نظر شما