شناسهٔ خبر: 42997842 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

کلاهبرداری تلفنی به بهانه برنده شدن در رادیو

رئیس پلیس فتا تهران از دستگیری اعضای باند خانوادگی خبر داد و گفت: متهمان با همکاری یکدیگر به بهانه برنده شدن در برنامه رادیویی ۳ میلیارد و ۷۱۰ میلیون ریال از ۱۰ تن از شهروندان کلاهبرداری کرده بودند.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس پایتخت، سرهنگ داود معظمی گودرزی روز شنبه در توضیح این خبر اظهارداشت: احدی از شهروندان به این پلیس فتا مراجعه و اظهار داشت، مردی که مدعی بود، مجری برنامه رادیویی است، با وی تماس و در حالی که صدایی شبیه استودیو رادیو شنیده می شد، اعلام کرد به علت خوش حسابی برنده جایزه نقدی و سفر عتبات عالیات شده ام و برای دریافت جایزه خود اعلام کرد به نزدیکترین خودپرداز بانکی مراجعه کنم و با انجام مراحل بانکی، جایزه خود را دریافت کنم ولی پس از انجام مراحل بانکی کلیه موجودی حساب بانکی ام خالی شده است.

بیشتر بخوانید:

شیوه جدید کلاهبرداری از سهامداران عدالت

رئیس پلیس فتا پایتخت بیان کرد: پس از تحقیقات سایبری، هویت متهم اصلی پرونده شناسایی ولی مشخص شد که اموال سرقت شده به حساب دو خانم واریز شده است و در گام بعدی از تحقیقات پلیسی به دست آمد که متهم به همراه خواهر و همسرش و همچنین دو تن از دوستانش مال باختگان را شناسایی به بهانه برنده شدن در برنامه رادیویی کل موجودی حساب بانکی مال مال باختگان را سرقت می کنند.

بیشتر بخوانید:

پلیس فتا: ثبت نام و فروش واکسن «آنفلوآنزا» در فضای مجازی ممنوع است

وی با اشاره باینکه در هنگام رسیدگی به این پرونده ۹ فقره سرقت مشابه دیگر به پلیس فتا اعلام شد، گفت: با بررسی های پلیسی کارشنان اموال به سرقت رفته را ۳ میلیارد و ۷۱۰ میلیون ریال اعلام کرده اند.

این مقام پلیسی افزود: همانگونه که به دفعات توسط پلیس هشدار داده شده است به هیچ عنوان برای دریافت جایزه نیازی به حضور در پای دستگاه عابربانک و یا دادن اطلاعات محرمانه کارت بانکی نیست و تماس هایی که شهروندان را به خودپرداز هداییت می کنند قطعا کلاهبرداری است.

نظر شما