شناسهٔ خبر: 4295886 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

مربی تیم کشتی فرنگی استان قم خبر داد

رقابت 4 کشتی‌گیر قم برای مجوز اعزام به مسابقات آسیایی و جهانی نوجوانان

مربی تیم کشتی فرنگی استان قم از رقابت 4 کشتی گیر قم برای کسب مجوز اعزام به مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی نوجوانان آسیا خبر داد.

صاحب‌خبر -

ناصر مهرآراء تهرانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم اظهار کرد: برای شناخت ترکیب نهایی تیم ملی اعزامی کشتی فرنگی رده سنی نوجوانان کشورمان به رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی 2015 آسیا قرار است آخرین انتخابی در اردیبهشت ماه به انجام برسد.

وی با بیان اینکه مرحله نهایی رقابت‌های انتخابی تیم ملی نوجوانان با حضور نفرات حاضر در اردو برگزار می‌شود، اضافه کرد: خوشبختانه امسال همانند سال گذشته شاهد حضور 4 نماینده قم در مرحله نهایی انتخابی تیم ملی نوجوانان هستیم.

مربی تیم کشتی فرنگی استان قم افزود: بر اساس برنامه ریزی انجام شده از سوی فدراسیون کشتی و کادر فنی تیم ملی قرار است مرحله نهایی رقابت‌های انتخابی تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی نوجوانان روزهای دهم و یازدهم اردیبهشت ماه سال جاری برگزار شود.

وی در ادامه با بیان اینکه رقابت‌های کشتی قهرمانی بزرگسالان آسیا روزهای 15 تا 20 اردیبهشت ماه در شهر دوحه قطر برگزار می‌شود یادآور شد: این مرحله از مسابقات برای انتخاب کشتی گیران برای حضور در رقابت های کشتی فرنگی قهرمانی آسیا و همچنین پیکارهای قهرمانی نوجوانان جهان با حضور کشتی‌گیرانی که موفق به کسب سهمیه شده‌اند، به انجام خواهد رسید تا ترکیب تیم ملی مشخص شود.

مهرآراء تهرانی با بیان اینکه میزبان این انتخابی خانه کشتی شماره 2 تهران خواهد بود، تصریح کرد: کشتی‌گیران اعزامی از استان قم یعنی علیرضا نجاتی، محمدجواد رضایی، علی شاه قلعه و محمدرضا رضایی در اوزان 42، 46، 55 و 70 کیلوگرم شانس خود را برای به دست آوردن دوبنده تیم ملی در مسابقات جهانی و آسیایی می‌آزمایند.

وی با اشاره به ارسال بخشنامه و شرایط برگزاری این مسابقات به هیئت‌های استانی سراسر کشور، اضافه کرد: پیکارهای کشتی فرنگی قهرمانی رده سنی نوجوانان آسیا در سال 2015 به میزبانی کشور هند و رقابت‌های جهانی نوجوانان به میزبانی کشور بوسنی و هرزگوین برگزار خواهد شد.

مربی تیم کشتی فرنگی استان قم همچنین از آماده سازی فرنگی کار قم برای اعزام به مسابقات آسیایی قطر خبر داد و بیان داشت: در حال حاضر در وزن 80 کیلوگرم یک نماینده از کشتی استان قم یعنی علی زینتی‌رفاه در اردوی تیم ملی کشتی فرنگی بزرگسالان کشورمان قرار دارد و با توجه به نوع عملکردی که این کشتی‌گیر در مسابقات داخلی و برون‌مرزی 6 ماه اخیر داشته از امیدهای کسب مجوز حضور در المپیک برزیل محسوب می شود.

وی افزود: همچنین بر اساس اعلام فدراسیون کشتی کشورمان آن دسته از کشتی گیران ملی پوش که در سال جاری به رقابت‌های جهانی به میزبانی کشور ازبکستان اعزام شده‌اند نیز می‌توانند در صورت تمایل در تمرینات و اردوی تیم ملی حضور داشته باشند.

مهرآراء تهرانی در ادامه با بیان اینکه دور جدید تمرینات تیم ملی کشتی فرنگی بزرگسالان در تهران در حال انجام است، افزود: اردوی تیم ملی کشتی فرنگی بزرگسالان به منظور حضور در رقابت های قهرمانی آسیا از روز 5 فروردین ماه سال 94 در خانه کشتی شماره یک تهران برگزار می شود.

دبیر هیئت کشتی استان قم در ادامه با اشاره به اسامی نفرات دعوت شده به این اردو یاد آور شد: این مرحله از برنامه‌های آماده‌سازی تیم ملی کشتی فرنگی بزرگسالان کشورمان تا روز یکشنبه شانزدهم فروردین ماه ادامه خواهد داشت و فرنگی‌کار قم در وزن 80 کیلوگرم در اردو حضور یافته است.

انتهای پیام/78002/و40/ض1002

برچسب‌ها:

نظر شما