شناسهٔ خبر: 42953565 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

آمریکایی ها از دست ترامپ عصبانی شده اند

رقابت ها برای انتخابات 2020 ادامه دارد. نظر سنجی ها از برتری بایدن می گویند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، ترامپ به خاطر اظهاراتش در مورد امکان تقلب در انتخابات و نپذیرفتن نتیجه آن، به دردسر افتاده است. حتی جمهوری خواهان هم نسبت به این گفته ها حساسیت نشان داده اند و از اینکه رئیس جمهور آمریکا به راحتی از عدم خروج از کاخ سفید می گوید، ناراضی هستند. نظر سنجی ها هنوز می گویند بایدن در اغلب ایالات آمریکا دست بالا را دارد اما شانس ترامپ هم در حال افزایش است.

خبرهای خوب و بد برای بایدن

نظرسنجی Siena که برای نیویورک تایمز انجام شده رقابتی نزدیک را در سه ایالت تگزاس، جورجیا و آیوا نشان می‎دهد. این خبر خوبی برای کمپین بایدن است. نظرسنجی دانشگاه Christopher Newport در ویرجینیا فاصله دو رقیب را تنها 5 درصد نشان می‎دهد که در عرض کمتر از سه هفته، 9 درصد از برتری بایدن در این ایالت، در نظرسنجی این مؤسسه، کاسته شده است.

نظرسنجی تازه YouGov که برای Yahoo انجام شده، بایدن را 49 به 44 درصد جلوتر از #ترامپ نشان می‎دهد که رقابت نزدیکتری نسبت نظرسنجی‎های قبلی این مؤسسه را تصویر می‎کند. نظرسنجی تازه Qunnipiac  میگوید ترامپ در تگزاس 50 به 45 درصد پیش است. جزئیات نظرسنجی Quinnipiac در تگزاس، هشدارهای جدی برای کمپین بایدن دارد. موقعیت او در این ایالت در میان سیاهان و لاتین‎تباران،  ضعیف‎تر از وضعیت هیلاری در 2016 است.

اما بایدن در اوهایو 48 به 47 درصد جلوست.

نظرسنجی خاصی که با حمایت دانشگاه Baldwin Wallace به طور سیستماتیک در 4 ایالت مهم راست‎بلت انجام شده هم می گوید در پنسیلوانیا بایدن 47 به 45 درصد، در ویسکانسین، بایدن 50 به 41 درصد،در میشیگن، بایدن 50 به 42 درصد  و در اوهایو، بایدن 45 به 44  جلوتر از ترامپ است.

سندرز به کمک بایدن آمد

«برنی سندرز»، نماینده دموکرات ایالت ورمونت مجلس سنای آمریکا روز پنجشنبه خواستار تشکیل یک کمیته غیرحزبی برای نظارت بر انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا شد. به نوشته خبرگزاری اسپوتنیک، سندرز در واکنش به اظهارات ترامپ در مورد انتقال مسالمت‌آمیز قدرت در صورت شکست در انتخابات سوم نوامبر گفت که ترامپ تمایل دارد روند دموکراتیک کشور را به منظور حفظ قدرت تضعیف کند. 

سندرز که روز پنجشنبه در دانشگاه «جورج واشنگتن» به ایراد سخنرانی پرداخت در این باره گفت: «این (انتخابات)، انتخاب میان دونالد ترامپ و دموکراسی است و دموکراسی باید پیروز شود.» وی همچنین گفت: «هم‌اکنون [کشور] ما، تحت هدایت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری دارد که احترام اندکی را برای قانون‌ اساسی‌ یا حاکمیت قانون قائل است.»  سندرز افزود: «امروز انتقال قدرت مسالمت‌آمیز، که اساس دموکراسی آمریکایی است، طوری مورد تهدید قرار گرفته که در گذشته هرگز اینگونه نبود.»  رئیس‌جمهور آمریکا روز چهارشنبه در پاسخ به سوالی درباره تعهد وی به انتقال مسالمت‌آمیز قدرت در صورت شکست در انتخابات گفت: «باید ببینیم چه پیش می‌آید... صندوق‌های رأی فاجعه و خارج از کنترل هستند! صادقانه بگویم، انتقالی در کار نخواهد بود بلکه تداوم [ریاست‌جمهوری من را] خواهیم داشت».

حملات تازه به انتخابات پستی

ترامپ در یک گفتگوبا اشاره به پیدا شدن تعدادی از آرای پستی طرفدارانش در داخل رودخانه گفت: ما می‌خواهیم اطمینان حاصل کنیم که انتخابات صادقانه است و من مطمئن نیستم اینگونه باشد.

نشریه پولیتیکو اما در خبری نوشته که یکی از سازمان‌یافته‌ترین و کارآمدترین بخش‌های کاخ‌سفید در این روزها، بال غربی کاخ سفید است که در حال انجام برنامه‌ریزی‌های لازم برای انتقال قدرت ریاست‌جمهوری به جو بایدن در صورت پیروزی او در انتخابات است. 

حالا حتی جمهوری خواهان هم به میدان آمده اند تا بگویند که انتقال قدرت در صورت پیروزی بایدن، با آرامش برگزار خواهد شد. «میچ مک‌کانل» - رهبر اکثریت جمهوریخواه سنا در این خصوص گفت: مراسم تحلیف برنده انتخابات سوم نوامبر، در تاریخ بیستم ژانویه انجام خواهد شد و انتقال قدرت همانگونه که از سال ۱۷۹۲ هر چهار سال یکبار صورت گرفته، با نظم برگزار خواهد شد.

سخنگوی کاخ سفید هم در پاسخ به سؤالات در خصوص اظهارات رئیس‌جمهور آمریکا درباره عدم تحویل مسالمت‌آمیز قدرت گفته وی نتیجه «انتخابات آزاد و عادلانه» را خواهد پذیرفت.

ترامپ هو شد

 مردم هنگام ادای احترام ترامپ و ملانیا به پیکر قاضی گینزبرگ، او را هو کرده و با شعار از مردم خواستند تا با شرکت در انتخابات علیه وی رای داده و او را بیرون کنند. این قاضی قبل از مرگ به دخترش گفته بود آرزو دارد تا زمانی که رئیس جمهور تعیین نشود، وی با کسی جایگزین نشود؛ که البته مرگ امانش نداد.

312 310

نظر شما