شناسهٔ خبر: 42940992 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مدیرعامل آب منطقه‌ای لرستان خبر داد:

پرکردن ۴ حلقه چاه غیرمجاز در شهریورماه

آزیتا یوسفیان

مدیرعامل آب منطقه‌ای لرستان گفت: ۴ حلقه چاه غیر مجاز در شهریورماه امسال پر و مسلوب‌المنفعه شد.

صاحب‌خبر -

داریوش حسن‌نژاد امروز چهارم مهرماه اظهار کرد: به دلیل آسیب جبران ناپذیر چاه‌های غیرمجاز و اضافه برداشت چاه‌های مجاز به سفره‌های آب زیرزمینی و حوزه‌های آبخوان، با متخلفین به شدت برخورد خواهد شد.

وی اضافه کرد: در راستای برخورد با چاه‌های غیر مجاز با زحمات و پیگیری‌های مدیران منابع آب شهرستان‌های تابع و طی بازدیدهای میدانی و شناسایی چاه‌های غیرمجاز  توسط نیروهای گشت وبازرسی در شهریور ماه سال جاری ۴ حلقه چاه غیرمجاز پر و مسلوب‌المنفعه شد.

مدیرعامل آب منطقه‌ای لرستان ادامه داد: این چاه‌های غیرمجاز در روستاهای چاله کمالوند شهرستان خرم‌آباد، روستای سلاحورزی شهرستان سلسله و دو حلقه چاه غیرمجاز در حومه بخش معمولان شهرستان پلدختر بودند که پس از طی مراحل قانونی و صدور حکم مراجع قضایی با کمک نیروهای انتظامی پر و مسلوب‌المنفعه شد.

 حسن‌نژاد حذف اضافه‌برداشت چاه‌های مجاز و پرکردن چاه‌های غیرمجاز را از مهمترین و اصلی ترین راهکارهای به تعادل رساندن منابع آب زیرزمینی دشت‌های کشور دانست و اظهار کرد: همه ما باید به این نکته واقف شویم که انسداد چاه‌های غیر مجاز دارای منفعت عمومی است و در صورت عدم جلوگیری از برداشت آب از این آنها، سطح آب‌های زیرزمینی به سیر قهقرایی خود را ادامه داده و به مرور شاهد از دست رفتن اندوخته‌های این موهبت الهی خواهیم بود.

انتهای پیام

نظر شما