شناسهٔ خبر: 42935576 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

دفاع مقدس یک گنجینه تمام ناشدنی است

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با بیان اینکه دفاع مقدس یک گنجینه تمام ناشدنی است و باید به خوبی بیان و به نسل امروز تبیین شود، گفت: بیانات مقام معظم رهبری در روز نخست این هفته بسیار ارزشمند و دلنشین بود که باید به آن عمل کنیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، آیت‌الله شیخ علی خاتمی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه زنجان با گرامیداشت سالروز دفاع مقدس و بیان دستاوردها و رشادت‌های ملت ایران در این مدت اظهار کرد: باید گنج‌های دفاع مقدس به خوبی به نسل‌های امروز تبیین و تشریح شود

امام جمعه زنجان با بیان اینکه جنگ خسارت و کشتار و ویرانی به بار می‌آورد، تصریح کرد: امروز نسل جوان حق دارد در مورد علت وقوع جنگ و شهادت بیش از ۲۰۰ هزار نفر از جوانان این مرز و بوم که حتی یک نفر آن هم زیاد است سوال کنند.

وی با بیان اینکه وطن ما یک کشور شاه زده و طاغوتی بود که عقب مانده نگه داشته شده بود و پس از پیروزی مردم به دنبال بازسازی دوران طاغوت بودند، تصریح کرد: رژیم بعثی صدا با پشتیبانی شرق و غرب به کشورمان تجاوز نظامی کرده و از زمین و آسمان به کشورمان حمله‌ور شدند.

آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه صدام در مصاحبه خود بعد از حمله ور شدن از زمین و آسمان گفت: بقیه مصاحبه یک هفته بعد در تهران خواهد بود، گفت: در همان هفته نخست بسیاری از مناطق کشورمان مورد حمله نظامی قرار گرفت و هزاران شهر و روستای کشورمان به تصرف دشمن درآمد و بسیاری با خاک یکسان شد.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با بیان اینکه ایران اسلامی در مقابل دشمن دو راه بیشتر نداشته و آن این بود که یا باید تسلیم می‌شد و یا مقابله می‌کرد: ادامه داد: در این مقطع تنها راه فقط دفاع از خاک پاک کشورمان بود و باید از خاک و جان خود دفاع می‌کردیم.

پیروزی ایران در جنگ مرهون اخلاص مردم است

وی با بیان اینکه مردم ایران صادقانه وارد میدان شدند و آنچه داشتند از جان و مال خود را به صحنه آوردند، تصریح کرد: وقتی مردم هر چه داشتند با اخلاص به صحنه آوردند خداوند نیز نصرت خود را بر ما وارد کرد تا ملت توانستند در مقابل دشمنان ایستادگی و پیروز شوند کما اینکه امروز پس از ۴۰ سال دشمن نتوانسته کاری از پیش ببرد.

آیت‌الله خاتمی  با بیان اینکه دفاع مقدس یک گنجینه تمام ناشدنی است و باید به خوبی بیان و به نسل امروز تبیین شود، گفت: بیانات مقام معظم رهبری در روز نخست این هفته بسیار ارزشمند و دلنشین بود که باید به آن عمل کنیم.

امام جمعه زنجان با اشاره به اینکه در دوران دفاع مقدس نباید هر نقش بی‌بدیل رهبر کبیر انقلاب امام راحل بگذریم، افزود: امام همه جانبه و کامل و جامع توطئه‌های دشمنان را به خوبی بیان می‌کرد و با معرفت دینی جنگ را رهبری می‌کرد.

وی با اشاره به نقش نیروهای نظامی در دوران دفاع مقدس گفت: نباید در دفاع مقدس از نقش بی‌بدیل نیروهای مردمی و بسیج بگذریم، چرا که به خوبی نقش خود را ایفا کردند.

آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه حمایت کشورهای غربی و شرقی و کشورهای عربی برای کمک به صدام در جنگ کاملا روشن است، تصریح کرد: اتحاد همه دشمنان علیه کشورمان در شرایطی که نظام هنوز شکل نگرفته بود نتوانست کاری از پیش ببرد و تلاش آنها برای تصرف کشورمان کاری از پیش نبرد.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با بیان اینکه امام فرمود که یک دیوانه‌ای کاری کرده است و ما باید در مقابل آن ایستادگی کنیم، گفت: در عملیات آزادسازی خرمشهر، رسانه‌های جهان چهار روز سکوت کردند و امام وقتی خرمشهر آزاد شد گفت که خرمشهر را خدا آزاد کرد.

وی با بیان اینکه از سال‌ها قبل بخش‌های مختلفی از کشورمان توسط دشمنان جدا شده بود، گفت: اما در جنگ تحمیلی حتی یک وجب از خاک پاک کشورمان جدا نشد و این به همت و تلاش مردم، بسیج، نیروهای نظامی و جهادگر بود.

آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه شهدایی مانند باقری، همت، احدی، رستمخانی و بسیاری دیگر در جنگ شکوفا شدند، تصریح کرد: نقش بانوان در جنگ بی‌بدیل و انکار ناپذیر است.

امام جمعه زنجان با بیان اینکه یک روستازاده کرمانی تبدیل به حاج قاسم سلیمانی می‌شود و ارتشی جوان که بسیاری از عملیات‌ها را فرماندهی می‌کند شهید صیاد شیرازی می‌شود، گفت: بسیاری از فرماندهان دفاع مقدس جوانان ساده بودند که توانستند در جنگ کارهای بزرگی را انجام دهند.

وی با بیان اینکه هیأتی‌ها و نمازگزاران در عمل بر پروتکل‌های بهداشتی موفق عمل کردند، تصریح کرد: باید تلاش کنیم تا موازین بهداشتی به خوبی اجرا شود.

انتهای پیام/2308/ق

نظر شما