شناسهٔ خبر: 42935161 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

کارگران عرصه سلامت بیمارستان شهید احمدقلی‌پور بوکان تجلیل شدند

دبیر خانه کارگر آذربایجان‌غربی گفت: هم‌اکنون حدود ۳۰۰ هزار کارگر در تشکیلات خانه کارگر این استان عضویت دارند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، سعید مصطفی‌نژاد در مراسم تجلیل از کارگران عرصه سلامت بیمارستان شهید احمدقلی‌پور بوکان که در سالن اجتماعات فرمانداری بوکان برگزار شد، افزود: از مجموع اعضای خانه کارگر آذربایجان‌غربی ۸۲ هزار نفر آنها در شهرستان ارومیه بوده و مابقی در دیگر شهرستان‌های استان فعال هستند.

وی با بیان اینکه صیانت از حقوق کارگران و رفع مشکلات این صنف اولویت خانه کارگر استان آذربایجان‌غربی است، اظهار داشت: متاسفانه از قشر کارگر به معنای واقعی کلمه حمایت نشده و این افراد قشر مظلوم جامعه محسوب می شوند.

دبیرخانه کارگر آذربایجان‌غربی اضافه کرد: حقوق و دستمزد کارگران متناسب با تورم نیست و لازم است مسوولان به قول‌هایی که نسبت به بهبود وضع معیشتی این قشر داده‌اند، عمل کنند.

وی افزود: برای اینکه قشر کارگری مورد حمایت کارفرمایان قرار گیرند، باید مهارت کافی داشته باشند تا در محیط کار مورد توجه خاص کارفرما قرار گیرند چرا اگر کارگر دارای مهارت و توانایی خاصی در کار خود باشد امکان اخراج وی فراهم نخواهد بود.

"مصطفی‌نژاد" از آموزش رایگان کارگران در سطح استان و به صورت مجازی خبر داد و بیان کرد: آموزش کارگران به صورت رایگان و در فضای مجازی صورت گرفته و آموزشی که توسط خانه کارگر انجام شده سه برابر آموزش‌های است که در مرکز فنی وحرفه‌ای انجام شده است.

کارگران بازوی جهش تولید و توسعه کشور به شمار می‌روند

فرماندار بوکان نیز در این آیین با تجلیل از فعالان عرصه خدمات و تولید در بوکان گفت: کارگران به عنوان بازوی جهش تولید و نیروی مولد جامعه و یکی از مهمترین طبقات اجتماعی و اقتصادی کشور به‌شمار می‌روند.

محمد امین‌زاده اضافه کرد: کارگان ابزار توسعه در هر کشور به شمار می‌روند و چرخ سازندگی و اقتصاد را با هم و دستان توانای آنها به حرکت درمی‌آید.

وی از اشتغال به عنوان یک دغدغه مهم در بوکان یاد کرد و افزود: با همکاری خانه کارگر و دیگر مسوولان شهرستان در تلاش هستیم که در عرصه تولید و اشتغال جوانان گام‌های اساسی برداشته شود.

فرماندار بوکان در این مراسم همچنین با تبریک هفته دفاع مقدس افزود: هشت سال دفاع مقدس تجلی قدرت، ایمان و رشادت‌های رزمندگان اسلام در جنگ تحمیلی بود و باید این روزها گرامی داشته شود.

وی از بوکان به عنوان انبار غله استان آذربایجان‌غربی یاد کرد و افزود: تولید سالانه ۱۰۰ هزار تُن گندم در شهرستان و وجود دامداران فعال در عرصه تولید نهادهای دامی می‌طلبد که توجه خاص و ویژه به این شهرستان شود.

در این مراسم از پنج نفر از کارکنان واحد خدمات بیمارستان شهید دکتر قلی‌پور بوکان با اهدای لوح تقدیر تجلیل شد.

نظر شما