شناسهٔ خبر: 42925173 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

با بیش از ۵۰۰ هزار ساعت پرواز

رکورد عملیات نظامی هوانیروز ایران در دنیا بی نظیر است

اصفهان- ایرنا- فرمانده دانشکده هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: هوانیروز ارتش در هشت سال دفاع مقدس با بیش از ۵۰۰ هزار ساعت پرواز، رکوردی بی‌نظیر در تاریخ کشورهای بزرگ ثبت کرد.

صاحب‌خبر -

سرهنگ خلبان ولی رحمانی روز پنجشنبه در مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس، در حسینیه مرکز شهر بادرود افزود: امروز ارتش از بیش از ۵۱ درصد از مرز زمینی کشور حفاظت می‌کند و در کنار سپاه پاسداران و نیروی انتظامی سدی محکم در برابر هر نوع تهدیدی بوجود آورده‌اند.
فرمانده دانشکده هوانیروز ارتش اضافه کرد: هوانیروز در کلیه عملیات‌ دفاع مقدس، پشتیبانی آتش را بر عهده داشت و حتی بالگردهای کبرای این  نیرو در بسیاری از عملیات‌، جلوتر از یگان‌های پیاده حرکت و دشمن را زمینگیر می کردند.
وی اظهار داشت: هوانیروز در سال‌های پس از دفاع مقدس نیز در حوادث طبیعی و بلایا مثل سیل، زلزله، نقش امدادی داشت و در زمان حاضر نیز عملیات امدادرسانی هوایی در ۱۷ استان را بر عهده دارد.
رحمانی گفت: هوانیروز همچنین در مقابله با اشرار و پشتیبانی از قرارگاه‌های نیروهای مسلح اعم از ارتش، سپاه و نیروی انتظامی حضوریا فعال دارد.

فرمانده دانشکده هوانیروز ارتش همچنین گفت:

اتحاد نیروهای مسلح کشور، الگویی بی‌بدیل است و همه تحت امر فرمانده معظم کل قوا برای ایجاد امنیت و صلابت نظام اسلامی تا پای جان ‌ایستاده‌اند.
سرهنگ رحمانی تصریح کرد: اگر بزرگانی همچون حاج قاسم سلیمانی و شهید صیاد شیرازی، ناجوانمردانه ترور می‌شوند بدلیل آن است که دشمن می‌داند که نمی‌تواند رودرروی چنین مردانی بایستد.
فرمانده دانشکده هوانیروز ارتش افزود: فرزندان شما در نیروهای مسلح آماده‌اند تا در برابر هر تهدیدی پاسخی دندان شکن بدهند.
سرهنگ رحمانی ادامه داد: تاریخ نشان داده که کشور ما هیچگاه جنگ طلب نبوده و نیست ولی امروز اقتدار دفاعی ما بگونه‌ای است که اگر کشوری به ما حمله کند، تنها به دفاع بسنده نمی‌کنیم بلکه به او حمله خواهیم کرد.
همچنین رییس گروه معارف جنگ پایگاه چهارم‌هوانیروز نیز در این مراسم گفت: اگر شهیدانی همچون محسن حججی، عباس دوران و احمد کشوری و شیرودی از آتش دشمن نترسیدند، بدلیل عزم راسخ و ایمان قوی آنهاست.
سرهنگ خلبان بهمن ایمانی افزود: مسیر انقلاب، مسیر مقاومت است و راه شهدا الگوی عملی ایستادگی برای جوانان امروز است.
وی ادامه داد: اگر امروز دشمن تلاش می‌کند از طرق مختلف پای ما را بلرزاند، راه شهدا بهترین الگو برای حرکت در این مسیر نورانی است.
به گزارش ایرنا، مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس، امروز در حسینیه مرکز شهر بادرود₩ با حضور خانواده شهدا، نماینده مجلس، مسوولان شهرستان و فرماندهان سپاه و نیروهای نظامی برگزار شد.

بادرود در ۱۳۵ کیلومتری اصفهان قرار دارد.

نظر شما