شناسهٔ خبر: 42924482 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

قرارداد پلتفرم بین‌المللی نمایشگاه مجازی در اصفهان منعقد شد

اصفهان- ایرنا- معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری اصفهان از انعقاد قرارداد پلتفرم بین‌المللی نمایشگاه مجازی با هدف معرفی محصولات تولیدکنندگان این خطه در گستره‌ای جهانی خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، حسن قاضی عسگر روز پنجشنبه در جلسه  "طرح عرضه اولیه ۱۰۰ شرکت کارآفرین اصفهان در فرابورس" در تالار سیتی سنتر این کلانشهر افزود: تمامی فعالان بخش خصوصی می‌توانند با استفاده از پلتفرم مذکور یا با عرضه محصولات و جذب بازارهای جدید در دیگر کشورها درآمدزایی بیشتر را رقم بزنند.

وی با بیان اینکه استفاده از امکان یاد شده، تبلیغات و به اصطلاح دیده شدن در سطح جهانی را به همراه دارد خاطرنشان کرد: این امر در راستای توسعه بازرگانی و تجارت نقش شایانی ایفا خواهد کرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری اصفهان با اشاره به اینکه توسعه صادرات و ارزآوری از اولویت‌های استان اصفهان محسوب می‌شود تصریح کرد: یکی از ارکان تحقق این مهم سرمایه گذاری صحیح از یک سو و رفع موانع فروش محصولات بخصوص به خارج از ایران است.

قاضی عسگر به گردشگری به عنوان یکی از محورهای اصلی توسعه اصفهان اشاره کرد و گفت: در این ارتباط جلساتی با موسسه فرهنگی اِکو برگزار شده تا شاهد توسعه گردشگری فرهنگی و هنری و در کنار آن رونق در صنعت صنایع دستی باشیم.

وی درباره شیوع ویروس کرونا از سال قبل و ضربه‌ وارده به گردشگری و صنایع دستی اظهارداشت: برای جبران ضرر ناشی از همه گیری بیماری کووید-۱۹ درصدد برگزار نمایشگاه‌های صنایع دستی در دیگر کشورها هستیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری اصفهان تاکید کرد: تلاش‌ها برای احیا و رونق دوباره گردشگری نیازمند اقدامات متداوم و زیربنایی است تا به تدریج اثرات آسیب‌های مالی و اقتصادی کمرنگ شود.

استان اصفهان با پنج میلیون نفر جمعیت به عنوان قطب گردشگری کشور دارای ۱۰۷ شهر و یک‌هزار و ۹۳۴ روستا است و بیش از ۲۲ هزار بنا و اثر تاریخی شناسایی شده دارد که از میان آنها افزون بر یک‌هزار و ۸۰۰ اثر ثبت ملی شدند.

همچنین در کنار بیش از ۶۰۰ باب خانه تاریخی این استان دارای ۹۰ موزه تاریخی، مردم شناسی، فرهنگی و طبیعت دولتی و خصوصی است.

نشست "طرح عرضه اولیه ۱۰۰ شرکت کارآفرین اصفهان در فرابورس" با هدف بررسی موانع و چالش‌های این بخش با حضور فعالان بخش خصوصی و معاون پذیرش و بازارپژوهی فرابورس ایران در تالار سیتی سنتر این کلانشهر برگزار شد.

نظر شما