شناسهٔ خبر: 42923857 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

وزیر ورزش و جوانان:

3500 خانه ورزشی در کشور وجود دارد

نشمین نوشادی

وزیر ورزش و جوانان گفت: امروز ۲۲۰ خانه ورزش روستایی در سراسر کشور افتتاح شد که با این تعداد اکنون سه هزار و ۵۰۰ خانه ورزشی در کل کشور وجود دارد و در تلاشیم تا پایان دولت تدبیر و امید این تعداد به پنج هزار افزایش پیدا کند.

صاحب‌خبر -

مسعود سلطان فر امروز پنجشنبه(۳مهر ماه) در افتتاحیه سالن شش هزار نفری سنندج که با حضور استاندار کردستان و جمعی از مسئولین استان در این سالن برگزار شد، اظهار کرد: سالن شش هزار نفری سنندج یکی از زیباترین و بزرگترین پروژه های امروز است که با استانداردهای بین المللی ساخته شده و از هدیه های دولت تدبیر و امید به مردم استان کردستان است.

وی افزود: امروز همزمان با این پروژه هفت پروژه در مکان های دیگر از جمله استادیوم ورزشی ۱۵ هزار نفری سبزوار، استادیوم ۵ هزار نفری نیشاپور، استادیوم ۵ هزار نفری ملایر، استادیوم ۲هزار نفری کازرون، پیست اسکیت اراک و هتل ورزشی گلستان افتتاح شد.

سلطانی فر ذکر کرد: همچنین ۳۳۵ پروژه، ۱۰۸ زمین ورزشی و ۲۲۰ خانه ورزش روستایی در سراسر کشور افتتاح شد که با افزایش آن تاکنون سه هزار و ۵۰۰ خانه ورزشی در کل کشور وجود دارد و در تلاشیم در تا پایان دولت این تعداد به پنج هزار افزایش پیدا کند.

وزیر ورزش و جوانان، بیان کرد: بهره برداری این پروژه ها یکی از سیاست های دولت در راستای عدالت و اجرای ورزش برای ورزشکاران و فراهم کردن امکان خلاقیت است که بتوانند در مسابقات بین المللی میزبان باشند.

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به زیر بنای سالن شش هزار نفری، عنوان کرد: این سالن دارای هفت هزار و ۳۰۰ مترمربع زیربنا سازه و ۵۰ هزار مترمربع محوطه و پارکینگ اختصاصی بوده و شامل قسمت های همچون سکوی تماشاچی، سالن رختکن مربیان، سالن رختکن ورزشکاران، زمین استاندارد مسابقات با سطح بین المللی، تاسیسات گرمایشی و سرمایشی، سرویس بهداشتی عمومی و اختصاصی، تابلو نمایش (اسنوبرد) و مجهز به کفپوش از جنس مرغوب پارکت چوبی ساخت کشور آلمان است.

به گفته سلطانی فر ارزش اقتصادی اکنون سالن شش هزار نفری سنندج بیش از ۱۵۰ میلیارد تومان است.

وی به پروژه های افتتاح شده طی امروز اشاره کرد و گفت: از این مدل سالن‌ها در کل کشور ۹ سالن وجود دارد که در تلاش هستیم تا پایان دولت شش سالن دیگر را افتتاح و در همه شهرستان‌های کشور مسابقات بین‌المللی را برگزار کنیم.

وزیر ورزش و جوانان خاطرنشان کرد: استان کردستان با بهره برداری این سالن می تواند میزبانی مسابقات بین المللی در رشته های ورزشی والیبال، بسکتبال، فوتسال، کشتی، ورزش رزمی و هندبال باشد.

انتهای پیام 

نظر شما