شناسهٔ خبر: 42921262 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت آموزش و پرورش | لینک خبر

مدیرکل آموزش وپرورش استان مطرح کرد:

تضاد آماری؛ چالش بزرگ ریشه کنی بی سوادی در کشور

مدیرکل آموزش و پرورش استان در جلسه مشترک مدیران کل آموزش وپرورش و معاونین سوادآموزی استانها با مقام عالی وزارت گفت: یکی از چالش های بزرگ بیسوادی در کشور تضاد آماری جمعیّت مرکز آمار ایران با آمار بی سوادی سازمان نهضت سوادآموزی است.

صاحب‌خبر -

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آموزش و پرورش استان، جلسه مشترک مدیران کل آموزش و پرورش ومعاونین سوادآموزی سراسرکشور با جناب آقای دکتر حاجی میرزایی وزیر محترم آموزش وپرورش بصورت ویدیو کنفرانس برگزار شد.

یکی از سخنرانان این جلسه ابراهیم محمدی مدیرکل محترم آموزش وپرورش استان آذربایجان غربی بود که به نمایندگی از طرف مدیران کل سراسر کشور ایراد سخن کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان دراین جلسه ضمن تبریک هفته دفاع مقدس بر خانواده معظم شهدا و جانبازان وایثارگران وگرامیداشت این ایام پراز افتخار، به گوشه ای از توفیقات و موفقیّت های چهل ساله نهضت سواد آموزی کشور اشاره وآن را برگ زرینی از موفقیـت های نظام مقدس اسلامی عنوان کرد و وریشه کنی مطلق بیسوادی از کشور را یکی از خواسته های برحق مقام معظم رهبری بیان نمود.

«ابراهیم محمدی» رمز موفقیت درموضوع ریشه کنی بیسوادی را همدلی و همصدایی تمامی دستگاههای دولتی و حمایت های مردمی دانست.

این مقام مسئول یکی از مشکلات اساسی ریشه کنی بیسوادی کشور را تضاد آماری مرکز آمار ایران با آمار بیسوادی سازمان نهضت سوادآموزی کشور مطرح و خواستار همکاری مثبت مسئولین مرکز آمار استانها با ادارات کل آموزش وپروش شد تا با تطبیق و پالایش دقیق آمار اسمی بیسوادان بتوانیم تا پایان برنامه ششم توسعه ریشه کنی بیسوادی را جشن بگیریم.

محمدی دربخش دیگری از سخنان خود به ناتوانی موسسات آموزشی طرف قراردادنهضت سوادآموزی در تحقق اهداف تعیین شده موضوع برون سپاری  اشاره و این موسسات را برای رسالت نهضت سوادآموزی کم تحرک و کند ارزیابی نمود.

وی ادامه داد: این موسسات آموزشی نه تنها عهده دار برنامه های خود نیستند بلکه تمام ماموریت های کاری آنها توسط کارکنان سوادآموزی انجام می شود و ضمناً این موسسات نه تنها آموزش و پرورش را در مقابل موضوع استخدامی آموزش دهندگان بی تعهد ننموده اند بلکه چالش های زیادی از این حیث برای آموزش وپروش ایجاد نموده اند.

این مقام مسئول در ادامه محتوای دروس جامعه هدف را با شرایط سنی مخاطبان ناهمگون توصیف و خواستار بازنگری در محتویات آموزشی سوادآموزان براساس سن و نیاز سنی وجغرافیایی آنها شد.

 

نظر شما