شناسهٔ خبر: 42915655 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت آموزش و پرورش | لینک خبر

شهدا؛معلمان مدرسه عشق اند

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: شهدا، به ویژه شهدای دانش آموز و فرهنگی بهارستان علم و ادب معلمان مدرسه عشق به ولایت، وفاداری، ایثار و مقاومت هستند که تا همیشه تاریخ نامشان بر صفحه آزادگی و آزادمردی حک شده و جاودانه می ماند.

صاحب‌خبر -

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش خراسان جنوبی، محمد علی واقعی چهارشنبه شب درحاشیه ی یادواره 142شهید دانش آموز و فرهنگی شهرستان بیرجند که در حسینیه ی جماران این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: جبهه های نبرد علیه ظلم و ظالم، مدارسی شدند که معلمانش سینه سرخانی از تبار دلدادگی و پرورش یافته مکتب ولایت بودند و در کلاس درس سید الشهدا تربیت شده بودند.

وی، با تاکید بر شناخت مقام، هدف، مسیر و سیره ی والای شهدا و انتقال آن به نسل‌ جدید انقلاب، تصریح کرد: آنچه که امروز تهدیدی جدی برای انقلاب اسلامی محسوب می شود، آسیب فرهنگی است و دشمن در این میدان با استفاده از تمام امکانات رسانه ای، دیجیتالی، سمعی و بصری خود  تلاش می کند تا نسل جوان را از اعتقادات و مبانی فرهنگ اسلام دور کند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، با بیان این که در دوران دفاع مقدس رزمندگان اسلام برابر تمامی ابرقدرت‌های شرق و غرب با تکیه بر ایمان به خدا، وحدت و حرکت در مسیر ولایت ایستادگی کرده و درسی به متجاوزان دادند که امروز جرأت حمله ی نظامی به ایران اسلامی را ندارند؛ افزود: نسل جوان ما باید با توکل بر خداوند و بهره بردن از الگوهایی چون زندگی شهیدان از خود در برابر آسیب‌های اجتماعی محافظت؛ و در مسیر رشد حرکت کنند.

دبیر شورای آموزش و پرورش خراسان جنوبی، با اشاره به نمایان شدن چهره واقعی آمریکا و حقوق بشر آمریکایی؛ در جریان ترور ناجوان مردانه ی سپهبد شهیدحاج قاسم سلیمانی، عنوان کرد: شیطان اکبر و گرگ صفتی که دستش تا مفرغ به خون آزاداگان و آزاد مردان جهان به ویژه مردم مظلوم و انقلابی ایران آلوده است امروز داعیه رهبری جهانی را دارد که تمام مردمانش از سردمداران آن بیزارند.

وی، شهادت را پاداش الهی در برابر جان مؤمنان دانست و اضافه کرد: وقتی به شهادت مردان بزرگی چون حاج قاسم سلیمانی می‌نگریم، می‌بینیم «اجر» شهادت آنها، غوغایی در عالم به پا کرده و تمام خوبیها، سعادتها، شورها و شعورها و بیداری‌ها، از خون ایشان سرچشمه گرفته و کام تشنه حقیقت پیشگان کمال جو را سیراب می نماید.

این مقام مسئول در آموزش و پرورش خراسان جنوبی، با بیان این که بر اساس سند تحول بنیادین؛ ما در آموزش و پرورش استان به دنبال نهادینه کردن فرهنگ و انضباط تشکیلاتی در آموزش های نوین هستیم، بیان کرد: ا ایجاد این فرهنگ و انضباط تشکیلاتی، دستیابی به اهداف بزرگ، سهل الوصول‌تر خواهد شد.

به گفته ی واقعی، در عصری که شیاطین می‌خواهند پیام «شهدا» را وارونه جلوه دهند و با ترورهای ناجوانمردانه، در صدد انتقال پیام ترس، اندوه و نا امیدی هستند و می خواهند  ما را به ترک میدان و سازش وادار کنند،باید که قوی باشیم و با بصیرت پشتیبان ولایت بوده و خط سرخ شهادت و راه و پیام شهدا را دنبال کنیم؛ راهی که پیامش «اَلّا خَوفٌ عَلَیهِم وَ لا‌ هُم یَحزَنون» است.

نظر شما