شناسهٔ خبر: 42909512 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

براساس ابلاغیه های سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان انجام می شود؛

عملکرد دستگاههای نظارتی در عرصه بازار تولید تا مصرف سیمان و لاستیک مورد رصد قرار گرفت

عملکرد دستگاههای نظارتی در عرصه بازار تولید تا مصرف سیمان و لاستیک مورد رصد قرار گرفته و دستگاههایی که در این حوزه کوچکترین اغماضی داشته باشند به حوزه های قضایی معرفی خواهند شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از روابط عمومی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان؛ از آنجا که در شرایط حساس کنونی علیرغم فراوانی کالا در بازار و شرایط مناسب تولید در کشور مشاهده می شود لذا به منظور تامین آرامش و ثبات بازار و ایجاد بستر امن برای عموم مردم و جلوگیری از هرگونه سوءاستفاده احتمالی، طی مکاتبه ای توسط دکتر عباس تابش معاون وزیر و رییس سازمان حمایت تشدید نظارت بر بازار دو محصول سیمان و تایر خودرو برای اجرا به نهادهای نظارتی و سازمان صنعت ، معدن وتجارت استانهای سراسر کشور ابلاغ شده است.

عباس تابش گفت: ضرورت دارد با استفاده از تمام توان و ظرفیت بازرسان و همکاری و همراهی سازمانهای نظارتی از جمله سازمان تعزیرات حکومتی ،اتحادیه های صنفی ، بسیج اصناف و تشکلهای مردم نهاد و دریافت گزارشات و شکایات مردمی از طریق سامانه 124 تشدید بازرسی ، نظارت و کنترل قیمتها با اهتمام جدی در اولویت کاری دستگاهها قرار گیرد.


همچنین انجمن های مربوطه نیز موظف به اعمال مدیریت بر عملکرد کارخانجات در رابطه با تولید و تحویل به هنگام و رعایت قیمتهای اعلامی می باشند.


وی تاکید کرد: با توجه به تدابیر اندیشیده شده، کلیه دستگاههای نظارتی مکلف به  رعایت و اجرای مسئولیت ها و ضوابط تعیین شده بوده و در حوزه اصناف ،اتحادیه مربوطه ،واحدهای تولیدی و توزیعی باید اقدامات نظارتی خود را تشدید و از پیشگیری از وقوع جرم، کشف تخلف، تسریع در رسیدگی‌ها، نظارت‌های مستمر و دقیق و کاهش اطاله دادرسی ضروری غافل نشوند ، در غیر این صورت حسب مشاهده هرگونه تخطی از آن با متخلفان بدون اغماض و قاطعانه برخورد خواهد شد.


ایشان اشاره کرد این برخورد تنها شامل بخش غیر دولتی نبوده و در صورت هرگونه کم کاری و کوتاهی همکاران صنعت،معدن و تجارت استان با آنها برخورد قانونی خواهد شد.


لذا انتظار می رود اقدامات موثر و به موقع سازمانهای نظارتی فرصت هرگونه سوءاستفاده را از محتکرین و گرانفروشان گرفته و موجبات آرامش بازار را فراهم آورد.

پایان پیام/50

نظر شما