شناسهٔ خبر: 42901085 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

معاون سیاسی و امنیتی استانداری زنجان:

دستگاه های فرهنگی فعالیت خود را در مناطق حاشیه نشین تقویت کنند

زنجان-معاون سیاسی و امنیتی استانداری زنجان،گفت: تمام دستگاه‌های فرهنگی باید فعالیت خود را در مناطق حاشیه نشین و آسیب زا تقویت کنند چرا که میزان جرایم در این مناطق بیشتر است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، خدابخش مرادی نافچی ظهر چهارشنبه درجلسه شورای مبارزه با مواد مخدر در محل استانداری زنجان، از اقدامات پلیس مبارزه با مواد مخدر استان در کشف مواد مخدر قدر دانی کرد و گفت: باید مقابله با قاچاق مواد مخدر دراستان افزایش یابد.

وی با بیان اینکه وجود معتاد متجاهر تنها مختص استان زنجان نیست، اظهار کرد: باید این تعداد معتاد در استان جمع آوری شوند تا مردم احساس نا امنی نکنند.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری زنجان، گفت: نصب دستگاه کارتخوان به منظور اخذ جرایم قاچاقچیان مواد مخدر در استان اقدام بسیار خوبی است.

مرادی نافچی تاکید کرد: نیروی انتظامی باید تدابیر و طرح‌های مقابله‌ای مناسب‌تری در خصوص ناامن کردن محیط برای معتادان ایجاد کند.

وی با بیان اینکه هنر ما در حوزه آسیب‌های اجتماعی این است که تمرکز خود را در مناطق آسیب زا و حاشیه شهرها باشد، گفت: از توان و ظرفیت تمامی دستگاه‌های فرهنگی و اجتماعی برای کاهش اعتیاد در مناطق حاشیه نشین استفاده شود.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری زنجان، تصریح کرد: در کنار مقابله و بحث جمع آوری معتادان متجاهر باید به مسائل فرهنگی و اجتماعی توجه شده و نباید مورد غفلت قرار گیرد.

مرادی نافچی با بیان اینکه جمع آوری معتادان پر خطر در اولویت قرارگیرد، افزود: فضای خاصی با همکاری شهرداری، سپاه و اداره کل ورزش و جوانان زنجان تامین شود.

وی برتشکیل ستاد مبارزه با مواد مخدر در سطح شهرستانهای استان خبر داد و افزود: این ستاد با ریاست فرمانداران تشکیل شود.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری زنجان، ابراز داشت: تمام دستگاه‌های فرهنگی باید فعالیت خود را در مناطق حاشیه نشین و آسیب زا تقویت کنند چرا که میزان جرایم در این مناطق بیشتر است.

مرادی نافچی افزود: باید پروتکل‌های بهداشتی بومی دراستان تدوین شود تا در مراکز درمانی ترک اعتیاد برای معتادین استفاده شود.

نظر شما