شناسهٔ خبر: 42895960 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت جهاد کشاورزی | لینک خبر

بهره‌گیری از ظرفیت شبکه‌های برون مرزی صدا و سیما برای معرفی توانمندی‌های کشاورزی ایران

صاحب‌خبر -

با هدف بررسی زمینه‌ها و بهره‌گیری از ظرفیت‌های شبکه‌های برون مرزی صدا و سیما برای معرفی توانمندی‌های بخش کشاورزی ایران، نشست مشترک معاون و مدیران شبکه‌های برون مرزی سازمان صدا و سیما با رئیس مرکز روابط عمومی و امور بین الملل وزارت جهاد کشاورزی و رئیس موسسه پژوهش‌های برنامه‌ریزی، اقتصاد کشاورزی و توسعه روستایی امروز در محل این معاونت برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، در این نشست، معاون برون مرزی سازمان صدا و سیما با بیان این که بخش کشاورزی از درخشان‌ترین بخش‌های اقتصادی کشور است، تصریح کرد: رشد مثبت اقتصادی کشور در سال‌های اخیر، مرهون بخش کشاورزی بوده است.

پیمان جبلی با اشاره به این که ظرفیت‌ها و پیشرفت‌های بخش کشاورزی، فرصتی برای نشان دادن اقتدار کشور است، گفت: رشد پایدار بخش کشاورزی، نمادی از بی اثر بودن تحریم‌های ظالمانه است.

وی تاکید کرد: معرفی توانمندی‌ها و ارائه تصویر واقعی از پیشرفت‌ها و اقتدار ایران به جهان برای مقابله با سیاه‌نمایی‌‌ علیه کشور از وظایف شبکه‌های برون مرزی بوده و توسعه بخش کشاورزی در چهار دهه اخیر از مصادیق عینی این پیشرفت‌ها و اقتدار است.

رئیس مرکز روابط عمومی و امور بین الملل وزارت جهاد کشاورزی نیز در این نشست، توسعه سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی را ضروری عنوان کرد و افزود: معاونت برون مرزی صدا و سیما با معرفی توانمندی‌های بخش کشاورزی ایران می‌تواند زمینه توسعه سرمایه‌گذاری در این بخش را فراهم کند.

علیمراد سرافرازی گفت: شبکه‌های برون مرزی می‌توانند در معرفی توانمندی‌ها و توسعه بازارهای صادرات محصولات کشاورزی ایران و همچنین شناسایی ظرفیت‌های گسترش کشت فراسرزمینی به بخش کشاورزی کمک کنند.

در این نشست، رئیس موسسه پژوهش‌های برنامه‌ریزی، اقتصاد کشاورزی و توسعه روستایی نیز با اشاره به اکتشافات سال‌های اخیر در دامنه‌های جنوبی زاگرس گفت: بر اساس این اکتشافات، قدمت کشاورزی در ایران به 12 هزار سال قبل باز می‌گردد و ایران مبدا کشاورزی جهان است.

علی کیانی راد به ظرفیت‌های گردشگری کشاورزی ایران اشاره کرد و افزود: تاکنون سه نظام کشاورزی مبتنی بر قنات، نظام تولید انگور در ملایر و زراعت زعفران مبتنی بر قنات در گناباد در زمره میراث کشاورزی جهانی به ثبت رسیده و ثبت جهانی باغ‌های دیم استهبان نیز در حال پیگیری است.

وی سپس در گزارشی به پیشرفت‌های بخش کشاورزی ایران در سال‌های اخیر اشاره کرد و این دستاوردها را حاصل اتخاذ راهبرد ارتقای بهره‌وری دانست.

کیانی راد تاکید کرد: با توجه به نقش بخش کشاورزی در اقتصاد کشور، توسعه سرمایه‌گذاری در این بخش ضروری است.

در این نشست، مدیران شبکه‌های برون مرزی صدا و سیما به طور جداگانه، ظرفیت‌ها و زمینه‌های همکاری مشترک را برشمردند. 

نظر شما