شناسهٔ خبر: 42874453 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: خبر ورزشی | لینک خبر

یادداشت| بانوان را به ورزشگاه راه بدهید

با توجه به فرهنگ ایران و ایرانی اگر محیط استادیوم‌ها خانگی شود بی‌اخلاقی‌ها به طور حتم کاهش خواهد یافت. مردان و پسران ایرانی در حضور خانم‌ها فحاشی نمی‌کنند و خیلی از مسائل را رعایت خواهند کرد.

صاحب‌خبر -
خبرورزشی/ مهدی یکتا: دو، سه هفته‌ای می‌شود که جو نامناسبی بر ورزشگاه‌های کشورمان حاکم شده است. هواداران فولاد در استادیوم آزادی فحش می‌خورند و همشهریان اهوازی آنان به تلافی این اتفاق در ورزشگاه غدیر به طرف پرسپولیسی‌ها سنگ‌پرانی می‌کنند. از آن بدتر اهانت‌های قومیتی است که می‌تواند بسیار خطرناک باشد و باعث نگرانی مسئولان ورزشی و سیاسی در کشورمان شده است.
راهکار چیست؟ در روز‌های اخیر جلسات مختلفی برپا شده و خیلی‌ها برای حل معضل فرهنگی جدید پیشنهاداتی ارائه داده اند. یکی می‌گوید مثل کشور انگلیس هر تماشاگری که تخلف کرد را تا آخر عمر از حضور در ورزشگاه‌ها محروم کنید. آن دیگری بحث گرفتن میزبانی از تیم‌هایی را پیش می‌کشد که تماشاگر بداخلاق دارند، اما کسی به این فکر نمی‌کند راه حل سومی هم وجود دارد.
به اعتقاد نگارنده اگر یک روز وقت آن فرا رسیده باشد که بانوان و خانواده‌ها را به استادیوم راه بدهند آن روز همین امروز است. بانوان نصف جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند که بسیاری از آن‌ها علاقه خاصی به ورزش فوتبال دارند. شاید برخی‌ها حضور بانوان در ورزشگاه‌های محل برگزاری مسابقات فوتبال را تهدید بدانند، اما این می‌تواند یک فرصت بزرگ باشد.
شک نداریم با توجه به فرهنگ ایران و ایرانی اگر محیط استادیوم‌ها خانگی شود بی‌اخلاقی‌ها به طور حتم کاهش خواهد یافت. مردان و پسران ایرانی در حضور خانم‌ها فحاشی نمی‌کنند و خیلی از مسائل را رعایت خواهند کرد.
امروز بی‌اخلاقی و تنش‌ها روی سکو‌ها افزایش یافته و به سمت مسائل قومیتی متمایل شده است. اگر امروز جلوی این اتفاقات گرفته نشود فرداروز می‌تواند فجایع غیر قابل جبرانی به باور بیاورد، بنابراین شایسته است دست‌اندرکاران فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ با مراجعه به مسئولان ذی‌ربط مجوز حضور بانوان در استادیوم‌های ورزشی را بگیرند. حتم بدانید (تأکید می‌کنیم) حتم بدانید با ورود بانوان و خانواده‌ها به استادیوم‌های ورزشی شاهد تنش و ناهنجاری کمتری خواهیم بود.

نظر شما