شناسهٔ خبر: 4286613 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

بي بي سي: حوثي ها کنترل يک پايگاه راهبردي در استان الضالع را به دست گرفتند

صاحب‌خبر - تهران / خبرگزاری صدا و سیما / سیاسی 1394/01/09
00:06:24.12
عربستان سعودی از تلاش برای متوقف کردن پیشروی نیروهای جنبش انصارالله یمن به سمت شهر عدن خبر داد.
شبکه تلویزیونی بی بی سی عربی گزارش داد: منابع امنیتی یمن امروز از ادامه حملات هوایی عربستان به صنعا خبر دادند.
این منابع افزودند: جنگنده های عربستان سعودی پایگاه نظامی الدیلمی در صنعا پایتخت یمن را بمباران کردند و آشیانه جنگنده های میگ 29 را در صنعا نیز هدف قرار دادند.
این در حالی است که منابع نظامی عربستان سعودی از حمله به مرکز نیروهای ذخیره وابسته به علی عبدالله صالح رئیس جمهور مخلوع یمن خبر دادند.
سرتیپ احمد العسیری سخنگوی عملیات هوایی عربستان سعودی علیه یمن گفت: جنگنده های ائتلاف (طوفان قاطعیت) پایگاه های موشکی یمن را در مناطق مختلف این کشور هدف قرار خواهند داد.
یولا زهر الدین گزارشگر این شبکه در گزارشی در این باره گفت: جنگنده های ائتلاف تلاش دارند موشک های بالیستیکی را که گروه الحوثی از ارتش یمن به دست آورده بود منهدم کنند.
وی افزود: ما تحرکات شبه نظامیان وابسته به گروه الحوثی به سمت عدن را متوقف خواهیم کرد.
این در حالی است که یک دیپلمات از کشورهای حوزه خلیج فارس درباره حملات هوایی به یمن گفت: عملیات هوایی به یمن تا کنون موفقیت آمیز بوده است زیرا بیست و یک موشک اسکاد منهدم شده است. یمن 300 موشک اسکاد در اختیار دارد.
از سوی دیگر منابع آگاه گروه الحوثی به بی بی سی گفته اند: افراد مسلح وابسته به گروه الحوثی کنترل یک پایگاه نظامی در استان الضالع را که دارای اهمیت راهبردی است و به مسیر امدادی استان های شمال یمن به جنوب این کشور اشراف دارد به دست گرفته اند.
یک جوان یمنی درباره حمله جنگنده های عربستان به کشورش، گفت: من به علت شرایط بد امنیتی در استان های صعده و صنعا و ادامه حملات هوایی می خواهم به استان تعز بروم.
وی در ادامه گفت: احتمال دارد به مدت دو تا سه ماه دیگر در استان تعز بمانم. وی تاکید کرد تا آرام شدن اوضاع در تعز خواهم ماند.
این در حالی است که شاهدان عینی گفتند: جنگنده های ائتلاف یک پایگاه هوایی در استان الحدیده و دو پایگاه نظامی متعلق به گروه الحوثی در استان صعده در شمال یمن را بمباران کردند.
یولا زهرالدین در پایان گزارش گفت: شاهدان عینی از شنیدن صدای پدافند هوایی در صنعا پایتخت یمن خبر دادند.
00:09:18.07

نظر شما