شناسهٔ خبر: 42823841 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ابتکار | لینک خبر

برج میلاد به حمایت از کودکان مبتلا به سرطان طلایی شد

صاحب‌خبر - برج میلاد تهران به دعوت موسسه خیریه محک و در یک اقدام جهانی همراه با 6 برج معروف در کشورهای کانادا، انگلستان، بلژیک، چین و مالزی به رنگ طلایی که رنگ آگاهی‌رسانی سرطان اطفال است، درآمد. این اقدام به مناسبت ماه سپتامبر که در تقویم جهانی به عنوان ماه اطلاع‌رسانی سرطان اطفال نام¬گذاری شده است، انجام شد.
آراسب احمدیان، مدیرعامل موسسه خیریه محک در تشریح این اقدام و اهداف آن گفت: موسسه محک در نزدیک به سه دهه فعالیت خود تلاش کرده است تا ضمن ارائه و تامین خدمات درمانی و حمایتی برای قهرمانان کوچک مبارزه با سرطان، زمینه آگاهی‌رسانیِ تشخیص زودهنگام سرطان کودک را در جامعه فراهم آورد، چرا که یکی از عوامل تاثیرگذار در درمان اثربخش‌تر تشخیص زودهنگام است که سبب تسهیل و فرآیند درمان می‌شود.
وی افزود: اقدام نمادین طلایی شدن برج میلاد همزمان با نمادهای شهری و ساختمان‌های تجاری، فرهنگی و گردشگری نظیر برج CN تورنتو در کانادا، برج BT لندن و برج ساعت یادبود جوزف چمبرلین بیرمنگام در انگلستان، پارلمان اتحادیه اروپا بروکسل بلژیک، برج انرژی شنزن چین، برج KL کوالالامپور مالزی که هر کدام نماد و نشانه‌ای از شهر و کشور خود هستند، در راستای کمپین جهانی آگاهی‌رسانی سرطان اطفال بوده و باعث می‌شود تا مردمان ایران و جهان بدانند نماد شهر تهران، پایتخت ایران، به حمایت از قهرمانان کوچک محک برخاست. این اقدام به دعوت انجمن بین‌المللی آنکولوژی کودک و با شعار منتخت «این ماه تو هم طلایی شو» مانند هر اقدام نمادین دیگری با هدف یادآوری و فرهنگ‌سازی و آگاهی‌رسانی انجام گرفته تا همه جامعه توجه بیشتری به نشانه‌های بیماری سرطان در کودکان داشته باشند. دیگر هدف این اقدام همکاری موسسه خیریه محک با سازمان‌های بین‌المللی در زمینه سرطان اطفال است.

نظر شما