شناسهٔ خبر: 42823575 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت | لینک خبر

محمدیاری با اشاره به تحمیل خسارت‌ 200 میلیاردی سیل به زیرساخت‌های شهرستان تالش،

ضرورت تخصیص بودجه جهت بازسازی زیرساخت‌های تخریب شده شهرستان تالش

نماینده تالش، رضوانشهر و ماسال در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تحمیل خسارت‌ ۲۰۰ میلیاردی سیل به زیرساخت‌های شهرستان تالش، گفت: لازم است بودجه ‌ای برای بازسازی و بهسازی معابر آسیب دیده تالش تخصیص دهند تا از این به بعد در برابر حوادث مشابه با چالش‌های جدی رو به رو نشویم.

صاحب‌خبر -

حسن محمدیاری در گفت‌وگو با  خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت با اشاره به وقوع سیل در شهرستان تالش گفت: امسال برای دومین با در تالش شاهد وقوع سیل ویرانگر بودیم اما سیل اخیر شدت و وسعت تخریب بیشتری داشته و بخش زیادی از زیرساختهای منطقه را تخریب کرده و جاده‌های روستایی و عشایری نیز در معرض آسیب جدی قرار گرفته است. ازطرفی پل اصلی داخل شهر تالش در اثر وقوع سیل در حال تخریب بوده و مسدود است. با توجه به اینکه پل مذکور تنها راه مواصلاتی اردبیل و آستارا به تالش و مرکز استان گیلان و تهران است، مسدود شدن آن ترافیک بسیار شدید را ایجاد و مردم را با مشکلات عدیده‌ای رو به رو کرده است. 

تحمیل خسارت‌ 200 میلیاردی سیل به زیرساخت‌های شهرستان تالش

نماینده تالش، رضوانشهر و ماسال در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نطق اضطراری خود در صحن علنی مجلس گفت:  وزرا و هیئت دولت در مقابل مجلس و خواسته‌های نمایندگان مسئولیت دارند از این رو وزرای نیرو و راه حتما  باید به منطقه سیل زده تالش اعزام شده و با توجه به برآورد خسارت 200 میلیارد تومانی و فوت دو تن از شهروندان از مکان‌های آسیب دیده بازدید داشته باشند. همچنین لازم است بودجه ‌ای برای بازسازی و بهسازی معابر آسیب دیده تالش تخصیص دهند تا از این به بعد در برابر حوادث مشابه با چالش‌های جدی رو به رو نشویم. بارندگی در شمال کشور طبیعی است اما نحوه مواجه و پیشگیری از وقوع سیل نیازمند تدبیر و برنامه ریزی جدی است. 

بخش کثیری از راه‌های روستایی تالش نیازمند ترمیم و بازسازی است

وی با اشاره به پل آسیب دیده شهرستان تالش بر اثر وقوع سیل، گفت: یقیناً اگر تمهیداتی برای کاهش فشار و ضرب سیل اندیشیده می‌‍شد حجم خسارت‌ها به این اندازه نبود. در حال حاضر بخش کثیری از راه‌های روستایی نیازمند ترمیم، بازسازی و بازگشایی است. طی تماسی که با استاندار گیلان داشتم، ایشان به همراه مدیر کل بحران استان در منطقه سیل زده حضور یافته و بازدید میدانی داشته است و خوشبختانه از امروز و پس از فروکش کردن سیل مسیرهای مسدود در حال بازگشایی است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به کمبود آذوقه و پوشاک در مناطق سیل زده تالش اشاره کرد و افزود: متاسفانه برای یک خانواده 4 نفر  تنها یک پتو اختصاص یافته که زیبنده مردم نیست. از طرفی با نهادهای مختلفی صحبت کردیم تا بسته‌های معیشتی و کمک های مورد نیاز را به منطقه سوق دهیم.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس تاکید کرد: لازم بود پس از قوع سیل در مناطق آسیب دیده حوزه انتخابیه‌ام حاضر باشم اما به این دلیل که رفع مشکلات موجود نیاز به هماهنگی در سطح ملی داشت و باید این موضوع را در مجلس جهت بسیج هیئت رئیسه و اگاه‌سازی نمایندگان از عمق فاجعه مطرح می‌کردم، در مجلس مانده و نطق اضطراری خودم را انجام دادم و امروز پس از جلسه کمیسیون اجتماعی به سمت شهرستان تالش جهت بررسی و بازدید از مناطق آسیب دیده حرکت خواهم کرد./

پایان پیام

 

نظر شما