شناسهٔ خبر: 42811592 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

نماینده ولی‌فقیه در استان همدان:

تربیت حافظان انقلاب از نعمات جنگ بود

مهدیه سلیمی

نماینده ولی‌فقیه در استان همدان اعلام کرد: یکی از نعمات جنگ، تربیت افرادی برای آینده انقلاب بود تا حافظ این انقلاب باشند.

صاحب‌خبر -

حجت‌الاسلام والمسلمین حبیب‌الله شعبانی‌موثقی صبح سه‌شنبه یکم مهرماه در دیدار با فرماندهان و یگان های نظامی و انتظامی استان همدان که به مناسبت هفته دفاع مقدس برگزار شد، اظهار کرد: در رابطه با دفاع مقدس، شهداء، جنگ و عظمت هایی که خلق شده، صحبت های زیادی شده است. هنگامی که در سال ۵۹ این تهاجم اتفاق افتاد، کشور سازماندهی اجتماعی، فرهنگی و سیاسی نداشت و ساختارها هنوز شکل نگرفته بود. ما در آن دوران هنوز ضعیف بودیم، سپاه جوان بود و یک فرماده ۲۷ ساله داشت و فرماندهان رژیم سابق نیز از ارتش خارج شده بودند و آنجا نیز سامان نداشت.

وی با بیان اینکه عملیات های محدودی که در سال ۵۹ انجام دادیم غالباً موفقیت آمیز نبوده و نهایت کاری که توانستیم انجام دهیم متوقف کردن دشمن بود، تأکید کرد: کشوری که در حال گذار از یک انقلاب است، آسیب های اقتصادی و فرهنگی فراوانی دیده، کشور ما نیز از لحاظ اقتصادی، فرهنگی و ساختارهای سیاسی آسیب پذیر بود و تحلیل دشمن نیز این بود که ایران با این شرایط نمی تواند ایستادگی کند که این تحلیل درستی بود و مطالعات خوبی داشت و دشمن فهمیده بود اگر این نظام در نطفه خفه نشود زلزله ایجاد خواهد کرد.

شعبانی‌موثقی بیان کرد: دشمن فهمید انقلاب اسلامی ما انقلابی نیست که تغییر حاکمیت مرسوم باشد و در دنیا نیز تغییرات بنیادین سیاسی زیاد داشتیم، دشمن احساس کرد داستان اینجا فرق می کند.

وی با بیان اینکه صدام با پشتیبان نسبی بین المللی به ما حمله کرد، توضیح داد: حتی در اواخر جنگ امکانات نظامی آنها بسیار بیشتر از ما بود و صدام در دوران ثبات و آسایش کشور خود به ما حمله کرد.

امام جمعه همدان در رابطه با مؤلفه اصلی قدرت ما در برابر صدام خاطرنشان کرد: مؤلفه اصلی قدرت ما سخن شهید جهان‌آرا است که می گوید آن چیزی که در جبهه ها می جنگد ایمان است.

وی تبیین کرد: اگر یک ملت می خواهد در برابر مستکبرین بایستد، حرف زور را نپذیرد و عزت دنیوی و اخروی داشته باشد باید ایمان به خدا نیز داشته باشد، این مسئله باید در جوانان تقویت شود.

شعبانی‌موثقی با بیان اینکه در حال حاضر امکانات نظامی ما رشد کرده، جزء قدرت های اول منطقه هستیم، اسرائیل نگران موشک ها است و آمریکا جرأت نمی کند تحرکی در منطقه داشته باشد، خاطرنشان کرد: ایمان به مبدأ، معاد و امام و اعتماد سربازان و فرماندهان به هم باعث موفقیت ایران در جنگ تحمیلی شد.

فرمانده انتظامی استان همدان نیز با بیان اینکه هرچه ما داریم از صبوری خانواده شهدا، شجاعت و ایثارگری آنها است، گفت: توفیقی حاصل شد که امروز به نمایندگی از تمام نیروهای مسلح در این مراسم حضور پیدا کنیم و با نماینده ولی فقیه در استان تجدید میثاق داشته باشیم.

سردار بخشعلی کامرانی صالح خاطرنشان کرد: امروز حربه دشمن جداسازی دین، رهبری و مردم از یکدیگر است و باید همانطور که تاکنون حملات دشمن را خنثی کردیم از این مقطع نیز عبور می کنیم و تا زمانی که جان در بدن داریم از این آب و خاک دفاع خواهیم کرد.

انتهای پیام

نظر شما