شناسهٔ خبر: 42800155 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

با وجود تحریم‌های شدید

متخصصان ایرانی هواپیمای بوئینگ ۷۴۷ را تعمیر اساسی کردند

مدیر آشیانه شماره یک مهرآباد گفت: متخصصان داخلی در شرایط فعلی تحریم‌ها، یک هواپیمای بوئینگ 747 باری را تعمیر اساسی کردند.

صاحب‌خبر -



به گزارش خبرگزاری فارس، روز گذشته یک فروند بوئینگ 747 باری متعلق به ناوگان هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران پس از دو ماه تعمیرات اساسی توسط متخصصان داخلی و در آشیانه شماره یک ایران‌ایر در فرودگاه مهرآباد آماده پرواز شد.
در این‌باره رحیم باغبان، مدیر آشیانه شماره یک مهرآباد اظهار داشت:‌ این بوئینگ 747 آمریکایی 50 ساله است و در سال 2008 میلادی وارد هما شد که متخصصان داخلی در شرایط فعلی تحریم‌ها آن را تعمیر اساسی کردند. مدیرعامل بوئینگ چند سال پیش بود که از ایران‌ایر قدردانی کرد به‌دلیل آنکه 50 سال است هواپیمای بوئینگ را با ایمنی بالا سر خط نگه داشته‌ایم.
وی با بیان اینکه این بوئینگ باری 747 هواپیمای پهن‌پیکر محسوب می‌شود گفت: از این هواپیما در زلزله، اقدامات بشردوستانه و کمک به هر نیاز کشور استفاده می‌شود. در زلزله کرمانشاه همین 747 به ما کمک بسیاری کرد و در بحران گوشت که پیش از این داشتیم، این هواپیما مدام گوسفند و لاشه به کشور آورد.
مدیر آشیانه شماره یک مهرآباد ادامه داد: تلاش کردیم با وجود تحریم‌ها و شیوع کرونا تعمیر اساسی این هواپیما دو ماهه طبق استانداردهای جهانی انجام شود و عمده‌ترین قطعات آن در پایگاه‌های تخصصی هما چک و بازبینی شد و طبق استانداردهای کارخانه سازنده پس از بازبینی به هواپیما برگشت.
باغبان اضافه کرد: این هواپیما برای یک دوره شش ساله و یا یک سایکل پروازی خاص آماده شده است. برای هواپیما سال ساخت مهم نیست، سایکل و ساعت پروازی مهم است و تا زمانی که سایکل پروازی داشته باشد امکان پرواز دارد (هر نشست و برخاست هواپیما یک سایکل محسوب می‌شود.)
مدیر آشیانه شماره یک مهرآباد با بیان اینکه امکان خدمات تعمیر و نگهداری و تعمیر اساسی برای هواپیماهای شرکت‌های هواپیمایی داخلی و خارجی نیز در هما وجود دارد، گفت: چند سال پیش بود که دو فروند هواپیمای متعلق به شرکت‌های لوفتانزا و KLM از نوک بال با همدیگر برخورد کردند که ما هر دو هواپیما را تعمیر کردیم.
گفتنی است، تعمیر این هواپیمای آمریکایی نشان می‌دهد توجه به روحیه خودباوری می‌تواند حتی در سخت‌ترین شرایط هم راه‌گشا باشد، نمونه این راهگشایی را در کارآفرینان موفق داخلی هم می‌بینیم. چند روز پیش،‌ هادی رفیع، کارآفرین گنابادی در حوزه تولید گندم گفته بود: «با یک شرکت داخلی قرارداد بستیم و امروز تمامی دستگاه‌های مجموعه ما ایرانی است و افتخار می‌کنیم به این موضوع و جواب هم گرفته‌ایم.»

برچسب‌ها:

نظر شما