شناسهٔ خبر: 42799933 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت | لینک خبر

گلرو مطرح کرد

رایزنی با برخی از پارلمان‌ها برای تحقق خروج آمریکا از منطقه

رئیس کمیته روابط خارجی مجلس با اشاره به تقویت دیپلماسی پارلمانی به عنوان یکی از اولویت‌های مجلس یازدهم‌، گفت: ما با هدف خروج آمریکا از منطقه، رایزنی‌هایی را با تعدادی از پارلمان های کشورهای منطقه انجام خواهیم داد.

صاحب‌خبر -

عباس گلرو در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت،  با یادآوری تلاش دولت آمریکا برای افزایش فشار به جمهوری اسلامی ایران و فضای بین‌المللی و منطقه‌ای، گفت: دیپلماسی پارلمانی در این فضای شکل گرفته نقش مهمی دارد. یکی از نقاط مورد تمرکز نمایندگان در مجلس شورای اسلامی نیز فعال کردن دیپلماسی پارلمانی به ویژه با کشورهای همسایه و همسو است.

رئیس کمیته روابط خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: تقویت دیپلماسی پارلمانی اهداف حداقلی و حداکثری دارد؛ ما به کمک دیپلماسی پارلمانی‌ می‌توانیم در سطح حداقلی فرصت‌هایی را برای توسعه روابط بین ملت‌ها ایجاد کنیم و در سطح حداکثری طرح‌های مشترکی را جهت تامین منافع ملت‌های منطقه و خروج آمریکا از منطقه پی ریزی نماییم.

وی با اشاره به تقویت دیپلماسی پارلمانی به عنوان یکی از اولویت‌های کمیته روابط خارجی مجلس، یادآور شد: بر همین اساس به زودی به کشورهای حوزه منطقه سفر خواهیم کرد. ظرفیت بیشماری در این حوزه است البته پیش روی در این مسیر و استفاده از ظرفیت‌ها به رایزنی‌ها و پیگیری‌های پارلمان‌ها بستگی دارد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم در ادامه تصریح کرد: یکی از موضوعات مهم منطقه‌، بحث خروج آمریکا است. با توجه به بررسی‌های صورت گرفته، ظرفیت خوبی در برخی از پارلمان‌های مهم منطقه وجود دارد لذا با برخی از آنها در حال رایزنی هستیم تا موضوع خروج آمریکا از منطقه را پیش ببریم.

رئیس کمیته روابط خارجی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: پارلمان عراق بعد از ترور سردار شهید سلیمانی و ابومهدی المهندس مصوبه مهمی در این زمینه تصویب کرد. لذا ما در تلاشیم تا با توسعه روابط پارلمانی به این موضوع جامه عمل بپوشانیم./

پایان پیام

نظر شما