شناسهٔ خبر: 42797820 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: طرفداری | لینک خبر

خسروی: اعتراف داور یا پول الدحیل؟ یکی از این ها باعث بخشش مدافع مراکشی شد!

علیرضا هاشمی

کارشناس داوری فوتبال ایران معتقد است که بخشش مدافع تیم الدحیل تنها دو دلیل می تواند داشته باشد، یا داور به اشتباه خود اعتراف کرده یا پول الدحیل به داد این تیم رسیده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش طرفداری، در حالی که ساعتی تا آغاز دیدار مهم الدحیل قطر و پرسپولیس ایران باقی مانده است تصمیم عجیبی از سوی کمیته انضباطی AFC گرفته و اعلام شد.

مهدی بن عطیه قطعا یکی از مهم ترین بازیکنان تیم الدحیل قطر محسوب می شود که در جریان دیدار قبلی این تیم برابر الشارجه به دلیل ضربه ای که به بازیکن حریف وارد کرد با کارت قرمز مستقیم داور از زمین اخراج شد و به این ترتیب او به دلیل این اخراج دیدار بعدی تیمش یعنی بازی برابر پرسپولیس را از دست می داد.

یک روز پس از دیدار دو تیم الدحیل و الشارجه، تیم قطری درخواست خود مبنی بر بخشیدن (به دلیل غیر عمدی بودن ضربه بن عطیه) مدافع مراکشی خود را به کمیته انضباطی کنفدراسیون فوتبال آسیا فرستاد و حالا ساعتی قبل از دیدار برابر پرسپولیس که حساس ترین بازی دو تیم در این مرحله محسوب می شود خبر رسید مدافع قطری با بخشش مواجه شد و به این ترتیب یکی از بهترین بازیکنان الدحیل می تواند در دیدار این تیم برابر نماینده ایران به میدان برود.

درباره بخشیدن این مدافع با علی خسروی به صحبت پرداختیم. او درباره بخشیدن بن عطیه به طرفداری گفت:

اتفاقی اینچنینی یعنی بخشیدن مدافع اخراجی نکته عجیبی نیست ولی این تصمیم یک دلیل مهم می تواند داشته باشد و آن هم اینکه داور دیدار مورد نظر (عمر مبارک از عمان) در گزارشی بر اشتباه قطعی خود اعتراف کند و آن را به کمیته داوران و کمیته انضباطی AFC بدهد.

خسروی در ادامه گفت:

نکته عجیب این موضوع این است که داور اگر قرار باشد به اشتباهی اینچنینی اعتراف کند قطعا به کارنامه کاری خود ضربه خواهد زد و ممکن است در آینده قضاوت های مهمی را به دلیل این اشتباه و البته اعتراف خود از دست بدهد که البته در این میان شاید اتفاقی افتاده باشد که این اقرار به اشتباه را برای داور راحت کرده باشد!

کارشناس داوری فوتبال ایران در پایان گفت:

به هرحال این بخشش چیزی خلاف قانون نبود و به همین دلیل حتی دقایقی قبل از آغاز بازی نیز این بخشش امکان پذیر است. حالا در این میان باید دید داور عمانی در گزارشی جدید به اشتباه خود اعتراف کرد و یا پول الدحیلی ها شرایط را برای بخشش مدافع نامدار این تیم آماده کرد.

نکته جالب درباره دیدار قبلی الدحیل اینکه تا دقیقه 59 که مهدی بن عطیه از زمین اخراج شد، بازی با حساب یک بر یک در پیش بود اما در سی دقیقه پایانی الدحیلی ها سه بار دیگر نیز دروازه خود را باز شده دیدند و در نتیجه، بازی را 4 - 2 به حریف خود واگذار کردند.

همچنین بخوانید:

محرومیت مهدی بن عطیه برطرف شد / مدافع مراکشی به بازی پرسپولیس می رسد

فیلمی که بازبینی اش منجر به بخشش مهدی بن عطیه شد

پرسپولیس بابت بخشش مهدی بن عطیه به AFC اعتراض کرد

هوشنگ نصیرزاده: بازگشت بن عطیه به ترکیب الدحیل غیرقانونی نیست

نظر شما