شناسهٔ خبر: 42796729 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت | لینک خبر

مقتدایی خوراسگانی:

دستگاه های فرهنگی برای تفوق دیپلماسی فرهنگی برنامه ریزی کنند

ناب رئیس کمیسیون امنیت و سیاست خارجی مجلس یازدهم گفت:دستگاه های فرهنگی کشور برنامه ریزی دقیق و دراز مدت برای تفوق دیپلماسی فرهنگی ایران داشته باشند.

صاحب‌خبر -

عباس مقتدایی خوراسگانی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به افزایش قدرت روز افزون جمهوری اسلامی  در جهان گفت:رویایی ایالات متحده آمریکا با جمهوری اسلامی ایران در ابعاد اقتصادی،فرهنگی، سیاسی و موضوعات دیپلماتیک جبهه ای را ایجاد کرده است که یک سوی آن آمریکا و همپیمانانش  در سوی دیگر ملت های جهان قرار دارند با  دقت مسائل مربوط به ایران دنبال می کنند.

وی ادامه داد:کاملا مشهود است که جمهوری اسلامی ایران در ابعاد فرهنگی و قدرت نرم از  چنان  اقتدار و ظرفیتی برخوردار  شده  به عنوان نماد مقابله با ظلم  و زورگویی در سطح جهان شناخته می شود.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس یازدهم تصریح کرد: بسیاری از ملت های جهان به این نکته توجه دارند که جمهوری اسلامی در اوج تحریم ها در عرصه های علم و فناوری خود نمایی می کند و می تواند موجود زنده به  فضا بفرستد.

وی افزود: کشورمان قادر است در عرصه تولید رادیو دارو ها،بیوتکنولوژی،هسته ای  و علم  به مرز های دانش  نزدیک تر شود که این برای بسیاری از ملت های جهان  الهام بخش است.

مقتدایی خوراسگانی با بیان این که رسیدن به مرحله الهام  بخشی یکی از اهداف سند چشم انداز  1404  است بیان کرد: امروز علیرغم همه مشکلاتی در داخل وجود دارد جمهوری اسلامی ایران و فرهنگ  اسلامی الهام بخش شده است.

وی ادامه داد: نه تنها در منطقه  بلکه در آسیا و آمریکای لاتین،آفریقا و اروپا رگه های جدی از الهام بخشی  کشور ها از جمهوری اسلامی ایران  مشهود است.

نایب رئیس  کمیسیون امنیت ملی  و سیاست خارجی مجلس یازدهم خاطر نشان کرد:دستگاه های فرهنگی کشور به خصوص مجموعه هایی که با خارج از کشور مرتبط هستند باید با شناخت عمیق این پدیده   برنامه ریزی دقیق و دراز مدت برای  تفوق  دیپلماسی فرهنگی ایران داشته باشند./

پایان پیام    

نظر شما