شناسهٔ خبر: 42794189 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

در شصت و چهارمین نشست آژانس صورت گرفت؛

تاکيد دکتر صالحي بر ادامه همکاريهاي بين المللي

صاحب‌خبر -
خبرگزاری آریا- رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان تصریح کرد که تهران آماده است تا به همکاری خود با دیگران در جامعه بین المللی ادامه دهد تا چندجانبه گرایی ودیپلماسی را به مرکز روابط بین الملل بازگرداند.
به گزارش خبرگزاری آریا، دکتر علی اکبر صالحی، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان، در سخنرانی که بصورت ویدیو کنفرانس در شصت و چهارمین کنفرانس عمومی آژانس بین المللی انرژی اتمی بطور مجازی پخش شد؛ گفت: ماهیت حرفه ای، بی طرفانه و مستقل آژانس تنها در صورتی تضمین می‌شود که آژانس اطلاعات موجود در مورد فعالیت‌های هسته‌ای پادشاهی عربستان را نیز بی، چون و چرا و بی طرفانه بررسی کند.
وی در ادامه گفت: اگر عربستان سعودی به دنبال یک برنامه هسته‌ای صلح آمیز است، بنابراین باید شفاف عمل کند و به بازرسان آژانس اجازه دهد فعالیت هایش را راستی آزمایی کنند. در این زمینه، رژیم اسرائیل که به عضویت ان. پی. تی در نیامده و به طور مداوم و مصرانه از پایبندی به پادمان‌های آژانس امتناع ورزیده است، نیازمند رویکرد بی طرفانه و حرفه‌ای آژانس می‌باشد.
دکتر صالحی افزود: این رژیم که منبع اصلی بی ثباتی و ناامنی در منطقه و همچنین تهدیدی برای صلح و امنیت بین المللی است، باید برنامه سلاح‌های کشتار جمعی خود را کنار بگذارد و بدون پیش شرط و تاخیر بیشتر، به معاهده عدم اشاعه بپیوندد. نیازی به گفتن نیست که شفاف سازی درخصوص این فعالیت‌ها و برنامه‌های هسته ای، مطمئناً اعتبار و حرفه‌ای بودن آژانس را تقویت می‌کند.
صالحی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران آماده است تا به تلاش‌ها و همکاری خود با دیگران در جامعه بین المللی ادامه دهد تا چندجانبه گرایی ودیپلماسی را به مرکز روابط بین الملل بازگرداند. برای این منظور، راهی جز متحد شدن و پایان دادن به رفتار‌های مخرب دولت فعلی ایالات متحده، به خاطر منافع همه ما در جامعه بین المللی، وجود ندارد.

نظر شما