شناسهٔ خبر: 42789491 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

معاون سازمان عقیدتی سیاسی ناجا:

نیروی انتظامی در جنگ تحمیلی بیش از ۸ هزار شهید تقدیم کرده است

تهران - ایرنا - معاون تبلیغات و روابط عمومی سازمان عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی گفت: در هشت سال دفاع مقدس، نیروی انتظامی بیش از هشت هزار شهید تقدیم انقلاب کرده است.

صاحب‌خبر -

سرهنگ محمد بهرامی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی ایرنا افزود: نیروی انتظامی در زمان جنگ در قالب سه نیروی ژاندارمری، شهربانی و کمیته در جبهه ها حضور داشته و در برخی عملیات ها شرکت کرده است.

وی ادامه داد: علاوه بر اینکه نیروی انتظامی آن زمان متشکل از این سه نیرو بود و وظیفه تامین و امنیت شهرها را به عهده داشت،  در جبهه ها نیز حضور داشت و بیش از هشت هزار شهید تقدیم انقلاب کرد، براین اساس نیروی انتظامی در زمان جنگ تحمیلی حضور فعالانه و مسئولانه ای داشته و در این حماسه عظیم نقش خود را به درستی ایفا کرده است.

سرهنگ بهرامی با بیان اینکه نیروهای ژاندارمری، شهربانی و کمیته در عملیات های رزمی و نظامی حضور می یافتند، گفت: البته  نقش عقیدتی و سیاسی ناجا را نباید نادیده گرفت زیرا تعداد زیادی از روحانیان مستقر در حوزه های عقیدتی و سیاسی نیروهای ذکر شده برای انجام فعالیت های عقیدتی و سیاسی و همچنین ترغیب رزمندگان و بالا بردن روحیه جهادی و انقلابی آن ها در جبهه ها حضور می یافتند.

معاون تبلیغات و روابط عمومی سازمان عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی گفت: علاوه بر اینکه روحانیان در جهاد سخت و نظامی حضور می یافتند، در کارهای اعتقادی و بالا بردن معرفت و بصیرت رزمندگان تلاش کرده و حضور فعالی داشتند. در ایام دفاع مقدس بیش از ۱۷ روحانی در جبهه به شهادت رسیدند براین اساس آنچه در دفاع مقدس در کنار رهبری‌های پیامبرگونه حضرات امام (ره) و مشارکت مردم نقش داشت، حضور عناصر و عوامل عقیدتی و سیاسی در جبهه ها بوکه منجر به تقویت معرفت، بصیرت و روحیه انقلابی رزمندگان شد. در طول هشت سال دفاع مقدس کلاس های معرفتی و بصیرتی،  نمازهای جماعت و ملی و مذهبی در جبهه ها برگزار شد.

سرهنگ بهرامی افزود: اکنون باید مردم ایران و ملت های مسلمان از دفاع مقدس ما الگو بگیرند زیرا یکی از الگو و درس های دفاع مقدس ولایت مداری و ولایت پذیری است. ملت ایران در سایه رهبری امام خمینی (ره) به پیروزی رسید اگر می خواهیم کشور را مقتدر و عزتمند نگه داریم و قلعه های دفاعی، نظامی، علمی، اقتصادی و فرهنگی را فتح کنیم مسیر آن ولایت مداری و ولایت پذیری و در خط امام(ره۹ و ولایت بودن است. باید ولایت مداری را سرلوحه کار خود قرار داده و ملت و مجلس شورای اسلامی گوش به حرف مقام معظم رهبری داده و به دنبال تحقق منویات ایشان باشند.

وی ادامه داد: دومین درسی که می توانیم از دفاع مقدس بگیریم، دشمن شناسی و دشمن ستیزی است.  آن زمان ملت دشمن را شناخت و توانست با آن مقابله کنند، تشخیص دوست و دشمن مهم است تا اشتباه نکرده و بصیریت لازم را داشته و ارتقا دهیم.

 معاون تبلیغات و روابط عمومی سازمان عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی گفت: در دفاع مقدس حضور و نقش مردم تعیین کننده بود برای برون رفت از مشکلات باید مردم را به صحنه آورده و به آنها در صحنه های سیاسی و حوادث مترقبه نقش دهیم و به آنها اعتماد و اتکا کنیم.

سرهنگ بهرامی افزود: در دوران دفاع مقدس روی پای خود ایستادیم زیرا باور داریم، حلال همه مشکلات خود اتکایی است، تحقق اقتصاد مقاومتی یکی از این مسائل است، براین اساس مشکلات ما با مذاکره و چشم دوختن به خارج و غربی ها حل نمی شود دشمنان شمشیر را از رو بسته اند و مشکلات ما را حل نخواهند کرد بلکه با تکیه بر ظرفیت های داخلی می توانیم مشکلات را حل کرده و از ظرفیت جوانان تحصیل کرده استفاده کنیم. باید دولت و مجلس به آنها توجه کرده تا مشکلات حل شود زیرا جوانان ثابت کردند ظرفیت و توانمندی زیادی داشته و کارهای محال را انجام داده و کشور را به پیش برده اند.

به گفته وی، باید با روحیه جهادی و شهادت طلبی پیش برویم تا این انقلاب زمینه ساز طلوع خورشید ولایت عظمی باشد.

نظر شما