شناسهٔ خبر: 42786097 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

شهدا پیروزان آزمون الهی‌اند/ انسان همواره در معرض آزمون الهی است

نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز با تاکید بر اینکه انسان همواره در معرض آزمون الهی قرار دارد، گفت: شهدا از آزمون الهی پیروز و سرافراز بیرون آمدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، آیت الله لطف الله دژکام صبح امروز در آیین تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس و مقاومت استان فارس بر این موضوع که انسان همواره در معرض آزمون الهی قرار دارد تاکید کرد و اظهار داشت:این روال تعطیل بردار نیست و مادامی که نفس می‌کشیم باید امتحان دهیم.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه ماندن پای این امتحان الهی تا آخرین لحظه، اهمیت دارد، گفت: برخی در میانه راه کم می‌آورند مانند سران عرب که روزی ادعای دفاع از فلسطین را داشتند اما امروز موضع دیگری در پیش گرفته‌اند.

وی در ادامه، با اشاره به هفته دفاع مقدس، افزود: شهدا امتحان خود را در دوران دفاع مقدس پس دادند و امروز ما در معرض امتحان قرار داریم که امیدوارم خداوند کمک کند این امتحان را به خوبی پس دهیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری مجاهدت را از دیگر ویژگی‌های موفقیت در امتحان الهی دانست و گفت: مجاهدت را در سال‌های جنگ تحمیلی مشاهده کردیم و امروز هم کار جهادی نیاز است که همه باید پای حرفی که می‌خواهیم بایستیم و ملت و کشورمان و جهان اسلام را با یک کار جهادی عزتمند و سربلند کنیم.

دژکام، با بیان اینکه مجاهدت در راه خدا امروز باید در قالب‌های مختلفی خودش را نشان دهد، گفت: یکی از این قالب‌ها در شیراز حرم مطهر حضرت احمد بن موسی شاهچراغ(ع) است که این امامزاده خودشان شهید بودند و بالاترین جایگاه شهدا را در فارس دارند.

وی افزود: پیشکسوتان دفاع مقدس چهل سال است که پرچم جهاد و مبارزه را بر دوش دارند و با افتخار و عظمت این حرکت را شروع کردند و امروز آن را ادامه می‌دهند.

سرپرست تولیت آستان مقدس حضرت احمد بن موسی شاهچراغ(ع) همچنین با اشاره به نزدیکی دهه آخر ماه صفراظهار داشت: قرارگاه مواسات زیر نظر حرم مطهر احمد بن موسی(ع) فعالیت می‌کند که باید کار مناسب خدمت در دهه آخر ماه صفر انجام دهد، چراکه مواسات امروز ضرورت دارد.

شرکت کنندگان در این مراسم به صورت ویدیو کنفرانس در مراسم سراسری تجلیل از یک میلیون نفر از پیشکسوتان دفاع مقدس و مقاومت که با حضور رهبر معظم انقلاب برگزار شد، حضور یافتند.

انتهای پیام/ ن

نظر شما