شناسهٔ خبر: 42776005 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

آب و برق مشترکان شهری تالش برقرار است

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان با بیان اینکه آب و برق مشترکان شهری تالش، برقرار است، گفت: گروه‌های متعدد امدادی، برای رفع مشکلات ناشی از بارش بی‌سابقه باران در این شهرستان حضور دارند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از تالش، امیر مرادی امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به فعالیت مجدانه دستگاه‌های امدادرسان در تالش اظهار کرد: راه‌های اصلی در این شهرستان باز است و مشکلی به لحاظ تردد در این مسیرها وجود ندارد.

وی با اشاره به بارش ۲۴۰ تا ۳۰۰ میلی‌متری باران در تالش گفت: این میزان بارش طی حدود چهار ساعت باریده که کم‌نظیر بوده و همه بخش‌های این شهرستان را در برگرفته است. 

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان با تصریح اینکه هم‌اکنون آب فروکش کرده و تمامی دستگاه‌های امدادرسان در حال فعالیت برای اصلاح امور هستند، به تخریب دیواره‌های پل‌ها اشاره کرد و افزود: خانه‌هایی که در حریم رودخانه‌ها بوده‌اند، خسارت‌دیده‌اند البته به برخی خانه‌هایی که احتمال تخریب آن‌ها وجود دارد، دستور تخلیه داده‌شده است.

مرادی با بیان اینکه به دستور استاندار از صبح امروز (یکشنبه) به تالش اعزام‌شده‌ام، تصریح کرد: بازدیدی نیز از منطقه چوبر این شهرستان داشتم؛ شنوای مشکلات مردم بوده‌ام و گزارش‌هایی در این خصوص تهیه‌شده است.

وی با یادآوری انجام اطلاع‌رسانی‌های لازم به مردم، مسؤولان و دستگاه‌های خدماتی و امدادی پس از هشدارهای هواشناسی بیان کرد: پس از بازدیدهای میدانی صورت گرفته؛ امشب جلسه ستاد مدیریت بحران شهرستان برگزار و گزارش‌های نهایی از میزان خسارت‌ها احصا می‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان نیز در جریان این بازدید اظهار کرد: مشکل قطعی برق در داخل شهر تالش وجود ندارد و تنها یک فیدر در منطقه آق اولاً این شهرستان به دلیل بسته بودن راه، قطع است.

به گفته محمد اسماعیل هنرمند، عوامل امدادی با تجهیزات لازم، در منطقه حضور دارند تا به‌محض بازگشایی مسیر، در محل موردنظر حضور یافته و نسبت به برقراری برق مشترکان اقدام کنند.

همچنین به گفته سیاوش غلامی مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر گیلان؛ ۳۵ بسته اقلام زیستی شامل چادر، پتو، موکت و اقلام بهداشتی همچون پودر لباسشویی، صابون، ظروف وسایل گرمایی، خوراک‌پز و روشنایی و اقلام غذایی ازجمله برنج، حبوبات، کنسروجات و غیره بین خانواده‌های گرفتار سیلاب تالش توزیع‌شده و کمک‌رسانی هلال‌احمر همچنان ادامه دارد.

فریبرز مرادی مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گیلان نیز اظهار کرد: در منطقه خرجگیل محور اسالم - خلخال به‌منظور ایمنی ترددکنندگان، مسیر بسته نیست ولی رانندگان با کمک نیروهای راهداری و پلیس، برای عبور و مرور ایمن هدایت می‌شوند.

سید محسن حسینی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گیلان نیز با تصریح اینکه مشکل قطعی آب در داخل شهر تالش وجود ندارد، اظهار کرد: به دلیل مسدود بودن راه، چند روستا ازجمله در بخش‌های کرگانرود، مرکزی، اسالم و حویق مشکل قطعی آب‌دارند که عوامل امدادی در تلاش برای رفع مشکل هستند.

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

 

نظر شما