شناسهٔ خبر: 42741990 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

درخشش دانش‌آموز سیستانی در کنکور سراسری ۹۹

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان از کسب رتبه ۹ کنکور سراسری در گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی توسط دانش‌آموز نخبه زابلی خبر داد.

صاحب‌خبر -

«حمیدرضا رخشانی» در گفتگو با خبرنگار شبستان بیان داشت: محمدمهدی حیدری‌نسب، دانش‌آموز دبیرستان دانشگاه زابل است که با پشتکار بر رنج محرومیت فائق آمده و توانست برای نخستین بار در تاریخ این استان، در کنکور سراسری امسال، بین ۱۰ چهره برتر رشته ریاضی قرار گیرد.

 

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان ادامه داد: محرومیت‌ها در سیستان‌وبلوچستان بسیار است، اما در کنار آن، استعدادها و ظرفیت‌های فراوانی هم وجود دارد که مهمترین آن‌ها، وجود کودکان و نوجوانان مستعد در شمال و جنوب استان است که در این سال‌های اخیر، بیشتر ظهور و بروز یافته است.

 

مدیرکل آموزش و پرورش اظهار کرد: محمدمهدی حیدری‌نسب تنها یکی از این نوجوانان نخبه استان است که توانست با برنامه‌ریزی درست و تلاش و پشتکار، این موفقیت را کسب کرده و به هم‌استانی‌های خود نشان دهد که محرومیت‌ها نباید مانع انگیزه‌های بزرگ ما شود.

 

وی افزود: پیش از این نیز دانش‌آموزان این استان، استعداد و نبوغ خود را اثبات کرده بودند، از جمله فائزه قائم دوست، نوجوان نابغه زاهدانی که در کنکور سراسری سال ۹۴ رتبه سوم کشور در گروه آزمایشی علوم تجربی را کسب کرد، عبدالله رئیسی، نوجوان اهل روستای کله‌گان سراوان که در کنکور سال ۹۷، موفق به کسب رتبه دوم در گروه آزمایشی علوم انسانی شد و 17 دانش‌آموز از یک مدرسه در شهرستان مرزی سراوان که در کنکور سال 97، همه در رشته‌های پزشکی و داروسازی پذیرفته شدند.

 

رخشانی بیان کرد: برخورداری از امکانات آموزشی قطعاً می‌تواند روند یادگیری را تسهیل کند، اما نباید اجازه داد که محرومیت‌ها مانع موفقیت ما شوند. برای موفقیت در علم و تحصیل باید تلاش خود را مضاعف کرده و با توکل بر خدا، ناامیدی‌ها را از خود دور کنیم.

پایان پیام/516

نظر شما