شناسهٔ خبر: 42721334 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: بنیاد ملی نخبگان | لینک خبر

وبینار آموزشی «ازدواج موفق» برگزار شد

وبینار آموزشی ازدواج موفق با هدف آموزش، تشويق و مشاورۀ ازدواج، به همت بنیاد نخبگان کهگیلویهوبویراحمد برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ ازدواج، پدیده‌ای‌ست که روابط اجتماعی میان پسر و دختر را برقرار می‌کند و گام اول ایجاد یک خانواده محسوب می‌شود؛ بنابراین مهمترین گام در زندگی افراد در حال گذار از فردیت به تشکیل یک خانواده محسوب می‌شود.

به همین منظور، بنیاد نخبگان استان کهگیلویه‌وبویراحمد در راستای اجرای اقدام 9-2-1 از سند راهبردی کشور در امور نخبگان، مبنی بر تدوين و اجراي برنامه‌هاي آموزشي، تشويقي و مشاورة ازدواج و گسترش و ترويج و تسهيل ازدواج مناسب به منظور تقويت بنياد خانواده در اجتماع نخبگاني، وبینار آموشی «ازدواج موفق» را برگزار کرد.

«زندگی یعنی چه؟»، «اهمیت وجایگاه ازدواج»، «شرایط، اهداف، ملاک‌ها، معیارها و شاخص‌ها» و «رشد و بلوغ جسماني، عقلاني، عاطفي، اجتماعي، اخلاقي، جنسی، اقتصادی» از مهمترین سرفصل‌های این کارگاه بود.

بهداشت روانی، تشکیل خانواده و کارکردهای آن، فلسفه واهداف ازدواج، آسیب‌های قبل از ازدواج، اصول و مبانی الگوی اسلامی خانواده و اشتباهات متداول در فرایند آشنایي، از دیگر سرفصل‌های این نشست بود که با زاده‌باقری؛ مشاور و عضو هیئت‌علمی دانشگاه علوم‌پزشکی یاسوج برگزار شد.

نظر شما