شناسهٔ خبر: 42718938 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

بابایی: به کارگران توجه بیشتری شود

پدرام خسروانی

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس با انتقاد از وضعیت معیشتی و اقتصادی کارگران تاکید کرد: اگر بخواهیم خط فقر را ملاک قرار دهیم تمام کارگران زیرخط فقر هستند، با توجه به افزایش قیمت کالاهای اساسی برای تامین حداقل های اولیه زندگی با مشکلات بسیاری دست و پنجه نرم می کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، علی بابایی کارنامی نماینده مردم ساری در نطق میان دستور جلسه علنی امروز مجلس گفت: اقدام ضد انسانی و ضد اخلاقی اهانت به ساحت مقدس پیامبر رحمت در نشریه فرانسوی را که بار دیگر احساسات مسلمانان و همه موحدین جهان را جریحه دار کرد محکوم می کنم، این رفتارها اتحاد و همبستگی مسلمانان جهان در مقابل جبهه کفر مستحکم تر ساخته و چهره واقعی این مدعیان دروغین تمدن و انسانیت را بیش از پیش آشکار می سازد.

وی افزود: به تعبیر حضرت امام (ره) مجلس در راس همه امور است، اصل ۷۶ قانون اساسی با دادن حق تحقیق و تفحص در همه امور کشور اقتدار ویژه ای به مجلس شورای اسلامی داده است، رای ملتی که ما را به عنوان وکلای خود به این نهاد مقدس فرستاد سرمایه ای ارزشمند است که باری عظیم از مسئولیت را بر دوش ما قرار داده و ما را مکلف می کند تا تمام ظرفیت ها را به کار بگیریم تا باری از دوش این مردم برداریم.

نماینده مردم ساری عنوان کرد: بر اساس قانون، مجلس باید صدای مردم باشد، مردم گله مند هستند، معیشت مردم به ویژه طبقات ضعیف زیر سایه برخی سوء مدیریت ها دستخوش بحران شده است، امروز راه مبارزه با مشکلات اقتصادی مردم زیر عنوان تحریم گم شده است، بسیاری کشورها با بحران های جنگ، بی ثباتی سیاسی و تحریم روبه رو هستند ولی تورمی چون کشور ما ندارند.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس تصریح کرد: این روزها استکبار جهانی باری دیگر بر طبل توخالی تحریم و مکانیزم ماشه می کوبد، تحریمی که اگرچه ظالمانه و ضد انسانی است ولی به عاملی برای دیده نشدن سوء مدیریت در اقتصاد کشور بدل شده است، در صورتی که مقام معظم رهبری از تحریم به عنوان فرصت یاد کردند. تردید نیست که تحریم بر بخش تولید کشور تاثیر می گذارد و به اقتصاد کشور آسیب می زند ولی نمی توان سوء مدیریت را در تورم افسارگسیخته نادیده گرفت، تکیه بر تحریم ها به عنوان عامل تورم پاک کردن صورت مسئله بوده و نیندیشیدن به تدبیری در این خصوص اشتباه است.

وی ادامه داد: آقای روحانی اگر واقعا نمی دانید و اگر پیام انتخابات مجلس یازدهم را درک نکردید بدانید که مردم در انتخابات ۱۴۰۰ می گویند ما چه مشکلاتی داشتیم، ملت ایران در این چند ساله مظلوم شدند.

بابایی کارنامی بیان کرد: تدبیر مقام معظم رهبری در نامگذاری سال های اخیر با محوریت تولید خود نشان از نقش پررنگ این امر با عنوان راه حلی برتقویت اقتصاد ملی و مقابله با تحریم ها دارد، واردات بی رویه کالاهایی که مشابه داخلی دارد تولید  داخل را کمرنگ می کند، توجه به سرمایه انسانی و گارگران به عنوان سربازان خط مقدم عرصه تولید یکی از موارد مهم است که به آن بی توجهی می شود، از وضعیت معیشتی کارگران مطلع هستیم اگر بخواهیم خط فقر را ملاک قرار دهیم تمام کارگران زیرخط فقر هستند و با توجه به افزایش افسارگسیخته قیمت کالاهای اساسی برای تامین حداقل های اولیه زندگی با مشکلات بسیاری دست و پنجه نرم می کنند، لازم است حمایت از این قشر و حمایت از طبقات مزد بگیر دیگر با توجه  بیشتری همراه باشد.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما