شناسهٔ خبر: 42716787 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرنامه دانشجویان ایران | لینک خبر

چرا حمایت از زنان سرپرست خانوار معطل مانده است؟

فاطمه قاسمپور رییس فراکسیون زنان و خانواده مجلس از معطل ماندن اجرای قانون برنامه ششم درباره حمایت از زنان سرپرست خانواده توسط معاونت امور زنان و خانواده ریاست‌جمهوری انتقاد کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از افکارنیوز، حمایت از زنان سرپرست خانواده یکی از مهم‌ترین اولویت‌هایی است که باید توسط نهادهای متولی به‌ویژه معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری به‌صورت جدی پیگیری شود. معصومه ابتکار هفته گذشته در توییتی به حضور خود در کمیسیون بودجه مجلس  برای پیگیری لایحه‌ای در خصوص زنان سرپرست خانوار اشاره کرد و نوشت لایحه مذکور در کمیسیون رد شده است. اما وی به مفاد لایحه مذکور و دلایل رد آن در مجلس اشاره‌ای نکرد.

چرا حمایت از زنان سرپرست خانوار معطل مانده است؟

فاطمه قاسمپور رییس فراکسیون مجلس در این خصوص گفت: اصلاحیه‌ای که خانم ابتکار به مجلس ارائه داد، حذف نقش مجلس در خصوص بند ت ماده 80 قانون برنامه ششم بوده است در صورتی که می بایست طبق آنچه در قانون برنامه ششم و ماده 80 آمده، مفاد حمایت از زنان را تحت عنوان طرح جامع ساماندهی زنان خانوار  توسط معاونت زنان ارائه شود و در مجلس به تصویب برسد.

وی در این خصوص گفت: «یکی از موضوعات مهم وقابل توجه برای مجلس یازدهم و فراکسیون زنان و خانواده، موضوع زنان سرپرست خانوار است. زنانی که به جهت شرایط خاص و پیش‌آمده نیازمند دریافت حمایت‌های لازم هستند و می‌بایست تسهیلات اجتماعی در راستای توانمندشدن هر چه بیشتر ایشان داده شود.»

نظر شما