شناسهٔ خبر: 42694133 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

ساخت مرکز دیالیز در استان مرکزی ۸۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد

اراک - ایرنا - رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: ساخت مرکز دیالیز وابسته به حوزه درمان دولتی استان مرکزی یکی از زیرساخت‌های ضروری برای استان مرکزی است که اجرای این طرح حداقل به ۸۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

صاحب‌خبر -

دکتر «محمد جمالیان» روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: ارزش هر دستگاه دیالیز سه میلیارد ریال است و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قول تامین ۲۰ دستگاه از این تجهیز درمانی را برای استان داده است.

وی اظهار  داشت: همچنین برای خرید دستگاه  OR و سایر تجهیزات ضروری مرکز دیالیز استان نیز  ۴۰ میلیارد ریال اعتبار لازم است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: این دانشگاه ایجاد و راه اندازی یک مرکز دیالیز دولتی ۲۰ تخته را در بیمارستان امیرکبیر اراک در دستور کار دارد.

دکتر جمالیان افزود: هزینه‌های سنگین سربار کرونا موجب شده که در روزهای شیوع این بیماری سهم زیادی از منابع سلامت استان صرف خدمات در این بخش شود بنابراین نیاز است که خیران و کسانی که نذورات درمانی دارندبرای کمک به ساخت مرکز دیالیز استان مرکزی که از زیرساخت‌های ضروری است نذورات و کمک‌های خود را به حساب مردمی ۲۰۰۰۵۰۰۰۵۵ واریز کنند.

وی اظهار داشت: امید می‌رود که این واحد در شهر اراک با کمک خیران حوزه سلامت هر چه زودتر به بهره‌برداری برسد و نیاز بیماران دیالیزی شهر اراک رفع شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: با توجه به ساخت بیمارستان ولیعصر(عج) و تخریب مرکز دیالیز مستقر در این واحد درمانی مادرتخصصی، باید این زیرساخت مهم  هرچه زودتر با کیفیت و خدمات متناسب راه‌اندازی شود.

دکتر جمالیان افزود: بیماران دیالیزی در زمره گروه‌های خاص درمانی پرهزینه هستند که تمامی خدمات به‌صورت رایگان برای آنان ارایه می شود بنابراین به کمک جدی خیران در این حوزه نیاز است.

۷۱۴ بیمار کلیوی در این استان زیر پوشش خدمات انجمن بیماران کلیوی هستند که ۳۱۷ نفر آنان زن و بقیه مرد هستند.

نظر شما