شناسهٔ خبر: 42692655 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

شرکت لبنانی: هدف تحریم‌های آمریکا، نابودی اقتصاد لبنان است

تهران - ایرنا - یک شرکت لبنانی که به تازگی مورد تحریم آمریکا قرار گرفته، هدف واشنگتن از اعمال تحریم‌ علیه خود را نابودی اقتصاد کشورش بیان کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا به نقل از شبکه روسیه الیوم، شرکت "آرش کونسلتینگ" یکی از ۲ شرکت لبنانی که به تازگی در لیست تحریم‌های خزانه داری آمریکا قرار گرفته امروز (شنبه) با صدور بیانیه‌ای با تاکید بر این که واشنگتن به دنبال خفه کردن اقتصاد لبنان می باشد از اقدام آمریکا ابراز تعجب کرده است.  

این شرکت در بیانیه خود آورده است: از اینکه دولت آمریکا این شرکت را به فساد مالی و متمول کردن برخی افراد با هزینه مردم لبنان متهم کرده، متعجب شدیم.  

شرکت یاد شده با اشاره به وخامت اوضاع اقتصادی لبنان افزوده، هدف آمریکا از سیاست تحریم‌ها و محاصره در اوضاع کنونی، ناتوان کردن هرچه بیشتر اقتصاد لبنان برای بازگشت و بهبودی است.  

خزانه داری آمریکا روز پنجشنبه مقامات حزب الله و ۲ شرکت لبنان که بر اثر انفجار بندر بیروت و از بحران اقتصادی رنج می‌برد را تحریم کرد.     

این اقدام در پی تحریم دو وزیر پیشین دولت لبنان در ماه جاری میلادی که آمریکا آن‌ها را به پیروی از حزب الله متهم کرده بود، انجام شد.   

اقتصاد لبنان به دلیل بدهی مشکلات فراوان از جمله فساد، کاهش ارزش پول ملی و فلج شدن بانک‌های این کشور رنج می‌برد.  

این رنج‌ها با انفجار مهیبی که در بندر بیروت در ماه آگوست انجام شد و پایتخت این کشور را لرزاند و منجر به کشته شدن حدود ۲۰۰ نفر و زخمی شدن بیش از شش هزار نفر و خسارت 10 میلیارد دلاری، افزایش یافته است. 

نظر شما