شناسهٔ خبر: 42686115 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

ویدئویی جذاب از آزمایش تصادف اتومبیل فورد اکسپلورر

به تازگی ویدئویی از آزمایش تصادف خودروی شاسی بلند جدید شرکت فورد منتشر شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، حدود ده ماه پیش شرکت فورد مدل جدید فورد اکسپلورر را معرفی کرد و این شاسی بلند قدرتمند توانست نظر بسیاری از کاربران را به خود جلب کند. در فورد اکسپلورر ۲۰۲۰ از یک موتور ۲.۳ لیتری ۴ سیلندر توربو استفاده شده است که ۳۰۰ اسب بخار قدرت و ۴۲۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. شرکت فورد در این مدل از ویژگی‌های امنیتی خاصی استفاده کرده است که در گذشته و در مدل‌های قبلی این خودرو آن‌ها را ندیده بودیم.

از قابلیت‌های موجود در این خودرو می‌توان به استفاده از سنسورهای هشدار برخورد در ترافیک، چراغ نور بالا اتوماتیک، و سیستم پیشگیری از برخورد از جلو و ترمز اضطراری با امکان تشخیص عابرین پیاده را مثال زد. به تازگی نیز ویدئویی از آزمایش تصادف فورد اکسپلورر در فضای مجازی منتشر شده است که میزان آسیب به خودرو و سرنشینان آن پس از برخورد با جسم سختی را نمایش می‌دهد. گفتنی است؛ سازندگان این خودرو با طراحی مجدد در سازه بدنه و رفع نقاط ضعف آن و تقویت نقاط ضربه گیر هنگام تصادفات از روبه رو، نیمه روبه‌رو، جانبی و چپ شدن، توانستند به بالاترین امتیاز ایمنی سرنشینان از سوی موسسه IIHS آمریکا دست یابند.

بیشتر بخوانید

در ادامه ویدئوی منتشر شده را مشاهده کنید:

<div id="video-display-embed-code_12596052"><script type="text/JavaScript" src="https://www.yjc.ir/fa/news/play/embed/7496501/12596052?width=400&height=300"></script></div>

انتهای پیام/

نظر شما